کد خبر: ۹۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵

کلاهبرداری از طریق فروش کارت شارژ

رئيس پليس فتا استان از شناسايي و دستگيري فردي خبرداد كه در فضای مجازی با انتشار اخبار کذب با موضوع فروش کارت شارژ تلفن همراه به قیمت استثنایی، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان مي كرد.

به گزارش شیرازه سرهنگ "سیدموسی حسینی" گفت: در پی شکایت جوان 24ساله شیرازی به پلیس فتا استان فارس و ارائه مرجوئه قضائی مبنی بر این که از حسابش مبلغ 980 هزار ریال به صورت غیر مجاز کسر شده است، افسران را بر آن داشت تا موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وي ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان می کند برای خرید کارت شارژ تلفن همراه خود، به یک سایت اینترنتی برخورد می کند که اقدام به فروش کارت شارژ تلفن همراه با قیمتی استثنایی می كند و پس از واریز مبلغ از طریق درگاه بانکی متوجه می شود علاوه بر این که کارت شارژی دریافت نمی کند کل موجودی حسابش که 980 هزار ریال بوده است نیز خالی می شود.

رئيس پليس فتا استان فارس اظهار كرد: در بررسی های اولیه مشخص می شود درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز مبلغ كرده است، یک درگاه بانکی جعلی بوده که تمام اطلاعات حساب بانکی شاکی را به سرقت برده است و در واقع شاکی فریب خورده یک صفحه فیشینگ شده است.

سرهنگ حسيني بيان كرد: در ادامه کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی فرد کلاهبردار می شوند.

وي در رابطه با کلاهبرداری از طریق فیشینگ به شهروندان هشدار داد و گفت: در این نوع کلاهبرداری فرد کلاهبردار با طراحی و ساخت صفحه یا تارنمای جعلی و تقلبی اقدام به کلاهبرداری از کاربران خود می كند، به فرض مثال کاربر فضای مجازی هنگامی که قصد انجام تراکنش مالی از طریق درگاه بانک اینترنتی خود را دارد قبل از انجام هرگونه عملی ابتدا باید به اصل بودن سایت توجه کند، سپس از طریق صفحه کلید مجازی اقدام به وارد کردن اطلاعات بانکی خود نماید.

رئيس پليس فتا استان فارس اظهار كرد: تمام درگاه های بانکی از پرتوکل ssl استفاده می کنند که با علامتhtts در ابتدای آدرس سایت نمایش داده می شوند، همچنین شهروندان می بایست به آدرس سایت توجه کامل داشته باشند چرا که تمام بانک ها از آدرس مختص خود جهت سرویس دهی به کاربران استفاده می کنند، در صورتیکه کلاهبرداران جهت معرفی تارنمای خود از حروف اضافه تر یا حروف مشابه استفاده می کنند تا بتوانند کاربران خود را فریب دهند.

سرهنگ حسینی از کاربران فضای مجازی درخواست كرد: در صورتیکه با چنین مواردی برخورد کردند موضوع را از طريق سایت پلیس فتا به نشانی: www.cyberpolice.ir و يا ایمیل:fars_fata@police.ir و يا با تلفن تلفن: 32183930 071 با پلیس فتا استان فارس درمیان بگذارند.

نظرات بینندگان