کد خبر: ۹۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵
مدیرکل سازمان انتقال خون استان فارس:

خونی که حیات دوباره می‌بخشد با قمه‌زنی هدر نرود

مدیرکل سازمان انتقال خون استان فارس گفت: خوب است افراد معدودی که اقدامات نادرستی مانند قمه‌زنی انجام می‌دهند، با نذر اهدای خون به همنوع خود حیات ببخشند.
به گزارش شیرازه، محمدحسین کریمی مدیر کل سازمان انتقال خون استان فارس اظهار داشت: اهدای خون یکی از موارد احسان و نوع‌دوستی است که مردم ما در تمام ایام سال به آن تمایل دارند اما در ایامی مانند محرم و صفر و به‌ویژه در روزهای عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) مردم به سبب تعهد نذر و اعتقادات خود اهدای خون را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهند.

وی افزود: در این زمینه سازمان انتقال خون تمهیدات ویژه‌ای را در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان برای هم‌استانی‌ها در نظر گرفته تا بتوانند نذر خود را به‌راحتی ادا کنند.

کریمی ادامه داد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تمام پایگاه‌های ما در استان شامل لار، داراب، فسا، جهرم، کازرون و ... از صبح تا 12 ظهر باز هستند و در برخی شهرستان‌ها حتی بعدازظهر نیز حضور دارند و پذیرای اهداکنندگان خون خواهند بود.

این مسئول تصریح کرد: در شیراز پایگاه نمازی و قوامی عاشورا و تاسوعا پذیرای اهداکنندگان هستند اما پایگاه آسیاب قوامی تا هفت بعدازظهر باز بوده و همچنین همکاران ما در مدخل ورودی شاهچراغ از امشب تا شب عاشورا مستقر هستند و مردم می‌توانند برای اهدای خون به این مراکز مراجعه کنند.

وی متذکر شد: توصیه ما این است مردم نذر خود را در تمام طول ایام محرم و صفر انجام دهند و کار را تنها به دور روز تاسوعا و عاشورا موکول نکنند و همچنین امیدواریم خدای‌نکرده شاهد برخی عادات ناپسند مانند قمه‌زنی توسط افرادی معدود نباشیم و این افراد هم به‌جای این‌گونه اعمال، خون خود را برای کمک به همنوعان خود اهدا کنند.

به گزارش فارس، علاوه بر طرح نذر خون، به برکت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، کمپین نذر کتاب با عنوان نذر دانایی نیز برای بهره‌مندی محرومان راه‌اندازی شده و افرادی که قصد نذر بیش از 50 جلد کتاب را دارند می‌توانند تعداد کتاب، نام، آدرس و زمان مراجعه اعضای کمپین به منزل خود را به farsmehresaba@ارسال کنند تا اعضای کمپین کتاب‌ها را حضوری تحویل بگیرند. 

منبع: فارس
نظرات بینندگان