کد خبر: ۹۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵

ترجیح نامزد اجاره‌ای به نامزد اصلاح‌طلب تا سال 1400

مدعیان اصلاح‌طلبی پس از سال‌ها آویزان شدن از نامزدهای غیراصلاح‌طلب در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گویند در انتخابات ریاست‌جمهوری 5 سال دیگر (1400) با کاندیدای دارای هویت اصلاح‌طلب در انتخابات شرکت خواهند کرد.
به گزارش شیرازه، مدعیان اصلاح‌طلبی پس از سال‌ها آویزان شدن از نامزدهای غیراصلاح‌طلب در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گویند در انتخابات ریاست‌جمهوری 5 سال دیگر (1400) با کاندیدای دارای هویت اصلاح‌طلب در انتخابات شرکت خواهند کرد.
حسین کاشفی از اعضای حزب منحله مشارکت و حزب اتحاد ملت به روزنامه آفتاب یزد گفته است: برای انتخابات سال 1400، کاندیدای دارای هویت اصلاح‌طلبی خواهیم داشت.
وی می‌گوید: هیچ‌کس انتظار نداشت که اصلاح‌طلبان در سال 92،  از کاندیدایی حمایت کنند که خودش  را اصلاح‌طلب  نمی‌داند. طبیعی بود که در آن سال همه باید از عارف حمایت می‌کردیم. اما به دلیل آنکه در برهه‌ای قرار داشتیم که باید منافع ملی بر هر چیزی ارجحیت داده می‌شد، از روحانی حمایت کردیم.
کاشفی در ادامه گفت: اگر دید ما اصلاح‌طلبان به سمت منافع ملی باشد، با وجود اینکه خود روحانی گفته که من اصلاح‌طلب نیستم!  از او دفاع می‌کنیم. حسن روحانی کاری را شروع کرده که به آن پروژه ناتمام می‌گوییم، او باید با همکاری همه، برنامه‌هایش را به اتمام برساند. اگرچه اصلاح‌طلبان انتقاداتی هم از دولت دارند.
به خصوص بعد از انتخابات مجلس، مردم شعار تغییر را به گوش دولت رساندند ولی... برخی از وزرای دولت یازدهم، کاری کردند تا مانع رای‌آوری عارف به عنوان رئیس مجلس شوند. بله! برخی از وزرا به درستی عمل نکردند.
وی در پاسخ این سؤال که «مگر تا چه وقت قرار است اصلاح‌طلبان مسیر ائتلاف با اصولگرایان میانه را در پیش بگیرند؟  آیا در سال 1‍400 هم باز خواهیم گفت برای دوری از رای‌آوری یک جریان خاص به کاندیدایی اقبال نشان دادیم که هویت اصلاح‌طلبی ندارد؟» می‌گوید: اولا همین الان هم دست اصلاح‌طلبان خالی نیست، همین الان هم اصلاح‌طلبی  که بتواند از عهده ریاست‌جمهوری بربیاید و از کانال‌های خاص (که می‌دانید) عبور کند، داریم اما برحسب رعایت اخلاق چنین نخواهیم کرد. پس مطمئنا در سال 1400 نیز می‌توانیم یک شخص با هویت اصلاح‌طلبی را معرفی کنیم... قاعدتا بعد از روحانی دست اصلاح‌طلبان پر خواهد بود.
توجیه‌گری‌های کاشفی باعث شد تا خبرنگار آفتاب یزد تصریح کند؛ هویت اصلاح‌طلبی از بین رفته است.
کاشفی همچنین درباره انتشار خبر انتخاب محمدعلی نجفی به ریاست ستاد انتخاباتی روحانی در انتخابات 96 گفت: طبیعتا چنین چیزی نباید اعلام می‌شد، باید بگذاریم هر چیزی در زمان خودش و از طریق کسی که باید، اعلام شود. من نمی‌خواهم بگویم چنین چیزی درست هست یا نه!  ولی طرح چنین مطلبی از الان صحیح نیست. هر وقت شخصی در این زمینه حکم گرفت مشخص خواهد شد که رئیس ستاد روحانی است. البته استنباط من از تکذیب آقای نجفی این است که او نگفته رئیس ستاد نیستم یا هستم، بلکه گفته «بگذارید به موقع اعلام می‌شود.»(!)
یادآور می‌شود مدعیان اصلاح‌طلبی در سال 84 پس از ناکامی نامزدهای خود (معین، مهر علیزاده و کروبی) مجبور شدند از هاشمی رفسنجانی حمایت کنند که تا چند سال پیش از آن، وی را عالیجناب سرخپوش قتل‌های زنجیره‌ای می‌خواندند. آنها سال 88 نیز دور موسوی جمع شدند که 2 دهه بود اصلا در سیاست حضور نداشت. آنها با این همه، شکست خوردند. همین طیف در سال 92 با عبور از عارف که موجب دلخوری وی شد، دور روحانی جمع شدند چرا که در نظرسنجی‌ها معلوم شد نامزد اصلاح‌طلب 8 درصد رأی بیشتر ندارد. افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی بعدها تصریح کردند دولت روحانی را «رحم‌اجاره‌ای» می‌دانند.
منبع: کیهان
نظرات بینندگان