کد خبر: ۹۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس:

بانوان کارآفرین فارس از تسهیلات 100 میلیون تومانی بهره مند خواهند شد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: در آینده نزدیک تفاهم نامه ای با صندوق کارآفرینی امید منعقد خواهیم کرد که بر اساس آن تسهیلاتی تا سقف 100 میلیون تومان به بانوان کارآفرین استان فارس پرداخت می شود.

به گزارش شیرازه، به نقل از خبرگزاری ایرنا ، سیده معصومه دستغیب در بازدید از برخی واحد های صنعتی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز که توسط بانوان کارآفرین ایجاد شده اند، یکی از چالش های بانوان در حوزه تولید را وجود مشکلات در دریافت تسهیلات بانکی بیان کرد و افزود: باید بانک ها برای بانوان کار آفرین تسهیلات ویژه ای در نظر گیرند.
وی ادامه داد: برای اینکه بانوان کارآفرین بتوانند با سهولت بیشتری از تسهیلات بانکی استفاده کنند، با بانک ها و موسسه های مالی و اعتباری نشست هایی برگزار خواهد شد تا مشکلات موجود در این زمینه برطرف شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به لزوم ارائه آموزش به بانوان کارآفرین در بخش های بازار، امور مالی و صادرات گفت: در این زمینه نیز با همکاری سایر نهادها و تشکل های صنعتی و بازرگانی اقدام خواهد شد.
دستغیب بیان کرد: هم اینک 2هزار و 500 بانوی کارآفرین در بخش های مختلف این استان مشغول فعالیت هستند و آنان توانسته اند علاوه بر اشتغالزایی، در اقتصاد استان و تولید ملی نیز نقش موثری داشته باشند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس اظهار داشت: در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان نیز 60بانوی کارآفرین در بخش های تولیدی و صنعتی فعال هستند و موفق به ایجاد بیش از 300 فرصت شغلی در این بخش شده اند.
دستغیب، همچنین با اشاره به بازدید از برخی واحد های صنعتی در شهرک صنعتی شیراز که نوسط بانوان کارآفرین اداره می شوند، افزود: برخی از این واحد ها موفقیت های خوبی در حوزه تولید محصولات دانش بنیان کسب کرده اند که علاوه بر تامین نیاز های داخلی در زمینه صادرات نیز موثر بوده است.
وی، تامین سرمایه در گردش را از نیازهای مهم واحد های صنعتی بیان کرد و گفت: در این زمینه باید شرایطی فراهم شود تا علاوه بر سهولت در دریافت تسهیلات، کارمزد این تسهیلات نیز مناسب باشد.

نظرات بینندگان