کد خبر: ۹۸۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۲۲ مهر ۱۳۹۵

صادرات عسل زنبورداران نی ریزی به کشورهای حوزه ی خلیج فارس

مسئول اداره ی بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز ، از تولید سالانه 140 تن عسل به ارزش بیش از 28 میلیار ریال در این شهرستان خبر داد .

به گزارش شیرازه به نقل از نبض نی ریز؛ به همت  زنبورداران شهرستان نی ریز 140 تن عسل به ارزش بیش از  28 میلیار ریال  سالانه تولید و علاوه بر مصارف داخلی ، به برخی کشورهای خارجی از جمله کشورهای حوزه ی خلیج فارس صادر می شود .  

نور الله بیات مسئول اداره ی بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز اظهار کرد : در حال حاضر بیش از 14 هزار کلنی کندوی زنبور عسل و تعداد 303 بهره بردار در شهرستان وجود دارد که سالانه بیش از 140 تن عسل به ارزش بالغ بر 28 میلیارد ریال تولید و علاوه بر مصارف داخلی ، به برخی کشورهای خارجی از جمله کشورهای حوزه ی خلیج فارس صادر می شود .  

وی گفت :  با توجه به وسعت شهرستان و داشتن مراتع مناسب و آب و هوای سازگار با پرورش زنبورعسل ، امکان افزایش تعداد کندوها و تولید بیشتر این محصول در شهرستان نی ریز وجود دارد بطوریکه می توان منطقه را به قطب تولید عسل فارس تبدیل کرد .

بیات افزود :  حدود 100 نفر از بهره برداران عضو شرکت تعاونی زنبورداران شهرستان هستند که تلاش می کنیم با ترغیب زنبورداران ، بخش تعاونی ها را تقویت نماییم .

مسئول اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز با اشاره به مشکلات زنبورداران گفت : کمبود شکر ، نبود ایستگاه تولید و پرورش ملکه در شهرستان ، نبود کارگاه تولید کندو و همچنین نبود صنایع بسته بندی مناسب از مشکلات زنبورداران در شهرستان نی ریز است که می طلبد زنبورداران منطقه و مسوولان ذیربط در جهت رفع موانع ایجاد اشتغال و تولید ، گام های موثری بردارند .




برچسب ها: نی ریز ، عسل ، زنبورداری
نظرات بینندگان