کد خبر: ۹۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۵
هشدار پلیس فتا؛

عشق های مجازی

رئيس پليس فتا استان در مورد عشق‌هاي مجازي در اينترنت هشدارداد.

به گزارش شیرازه، سرهنگ "سیدموسی حسینی" با بيان اينكه يكي از روش هاي جديد دوست ‌يابي و ايجاد ارتباط با سايرين را استفاده از اينترنت است گفت: در اين مقوله، اتاق‌هاي گفت و گو كه به چت روم ها معروف هستند و در سايت‌هاي گوناگون در دسترس همگان قرار دارند، بيشترين نقش را ايفا مي‌كنند.

وي ادامه داد: سايت ‌هاي قدرتمندي نظير ياهو، گوگل، شبکه های اجتماعی موبایلی و غیره مرتباً در حال ارتقاء و افزايش قدرت مانور در چت روم ها و سايت هاي زير مجموعه دوست‌ يابي و همسريابي خود هستند.

رئيس پليس فتا استان فارس افزود: افزايش امكانات تصويري در اين سايت ‌ها باعث شده است تا با نصب يك دوربين كوچك روي مانيتور، امكان ارتباط چهره به چهره نيز فراهم شود تا فضاي ارتباطي حالتي طبيعي‌ تر به خود بگيرد.

سرهنگ حسینی بيان كرد: اين فناوري پيشرفته، انقلابي در نزديكتر شدن افراد در سراسر دنيا به يكديگر ايجاد كرده است، امّا اين ارتباط در چت روم ها و از طريق اينترنت، نوع جديدي از عشق‌هاي مجازي را ايجاد كرده كه به عشق‌هاي اينترنتي معروف است.

وي دختران را قشر آسیب پذیر در این حوزه معرفی کرد و هشدار داد: در ايـن ميان، دخـتران به لحـاظ احـساس خطر يا بروز حالت شرم در حضور جنس مخالف، ترجيح مي‌دهند تا در دنياي مجازي و فارغ از دغدغه‌هاي حضور واقعي به گفتگو بپردازند

رئيس پليس فتا استان فارس تصريح كرد: دختران در اين شرايط به لـحاظ غليـان احساسات و گرايشات جديد و ناملموس در خود، علاقه کثیری به اين نوع ارتباط نشان مي‌دهند و به‌طور معمول از هويت‌ها و شناسه‌هاي غيرواقعي براي حضور و معرفي خود استفاده مي‌ كنند.

سرهنگ حسيني خاطرنشان كرد: اين ارتباطات معمولاً از طريق پست الكترونيك (ايميل) ادامه مي‌يابد و پس از مدتي با ارتباطات تصويري (استفاده از وب كم) شكل تازه‌اي به خود مي‌گيرد كه سرانجام به ملاقات حضوري مي‌ انجامد و متأسفانه در اغلب موارد افراد با انگيزه‌هاي متفاوتي در اين ارتباط وارد مي ‌شوند كه عواقب سوء آن متوجه فرد نوجوان، به‌خصوص دختران خواهد بود.

وي از شهروندان درخواست كرد: در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir ايميل: fars_fata@police.ir و يا تلفن : 32183919-071 به پلیس فتا استان فارس گزارش دهند.

نظرات بینندگان