کد خبر: ۹۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۳ مهر ۱۳۹۵

شهادت ۳ کودکی یمنی در حملات جنگنده های سعودی در عمران

شبکه تلویزیونی المیسره یمن گزارش داد: در حملات بامداد امروز جنگنده های سعودی به منطقه حرف سفیان در استان عمران ۴ تن از جمله ۳ کودک شهید شدند.

به گزارش شیرازه ،شبکه تلویزیونی المیسره همچنین گزارش داد: جنگنده های سعودی بامداد امروز  در 2 حمله منطقه جبل نقم در صنعاء و در 4 حمله،  شبکه مخابرات "جبل اسبیل" در شهرستان "میفعه عنس" را هدف قرار دادند.
در پاسخ به این حملات، یگان های موشکی یمن نیز مزدوران عربستان را در اطراف منطقه "ذوباب" در استان تعز را هدف قرار دادند.

دیده بان حقوق بشر: تجاوزات سعودی ها به یمن جنایت جنگی است

در این حال، دیده‌بان حقوق بشر حملات هوایی اخیر عربستان سعودی به صنعا، پایتخت یمن، را جنایت جنگی آشکار عنوان کرد و خواستار تحقیق مستقل درباره آن شد.

 جنگنده های عربستان سعودی در یکی از شدیدترین تجاوزات به مناطق غیرنظامی در یمن، شنبه (17 مهر) یک مراسم تشییع جنازه را در صنعا، پایتخت بمباران کردند که در این بمباران دست‌کم 144 یمنی کشته و بیش از 520 نفر زخمی شدند.
دیده‌بان حقوق بشر خواستار «تحقیق مستقل بین‌المللی درباره این جنایت» شده ‌است.
این بیانیه می‌افزاید:عربستان سعودی از موقعیتش در شورای حقوق بشر برای «ممانعت از انجام شدن تلاش‌ها برای رسیدگی به نقض حقوق بشر در یمن توسط نهاد‌های بین‌المللی» استفاده می‌کند.
دیده‌بان حقوق بشر، که مقرش در نیویورک است، اعلام کرد: به همین دلیل رژیم آل‌سعود «هیچ جایگاهی در این نهاد سازمان ملل ندارد.»
این بیانیه همچنین افزود: بقایای مهمات استفاده‌ شده در حمله روز شنبه نشان می‌دهد که در این حمله از تسلیحات آمریکایی استفاده شده و واشنگتن به خاطر نقشش در این حمله غیرقانونی، مسئول این جنایت است.
سارا لی واتسون، مدیر بخش خاورمیانه دیده‌ بان حقوق بشر، گفت: «پس از حملات غیرقانونی 19 ماه اخیر به مدارس، بازارها، بیمارستان‌ها، عروسی‌ها و خانه‌ها، ائتلاف تحت رهبری سعودی اکنون حمله به مراسم تشییع جنازه را به فهرست رو به افزایشِ موارد نقض (حقوق بشر) اضافه کرده ‌است.»
دیده‌بان حقوق بشر از آمریکا و انگلیس خواست به سرعت همه قراردادهای فروش سلاح به عربستان سعودی را تعلیق کند.
این نهاد بین‌المللی تاکنون بارها اسنادی از استفاده عربستان سعودی از تسلیحات آمریکایی و انگلیسی، از جمله بمب‌های خوشه‌ای، در حملات غیرقانونی به یمن ارائه کرده‌است.
اما با وجود این، آمریکا همچنان به فروش سلاح به عربستان سعودی ادامه می‌دهد و تنها در سال 2015 قرارداد 20 میلیارد دلاری فروش سلاح را تصویب کرده ‌است.
دولت انگلیس نیز با وجود افزایش اعتراض‌ها، همچنان به فروش سلاح به عربستان سعودی ادامه می‌دهد. براساس گزارش‌های منتشره، انگلیس از مارس 2015 تاکنون فروش تسلیحاتی به ارزش 2.8 میلیارد پوند (4 میلیارد دلار) را به عربستان سعودی تصویب کرده‌ بود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان