کد خبر: ۹۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۲۳ مهر ۱۳۹۵
خطیب جمعه فراشبند:

دولت در برابر سعودی ها واکنش تند و عقوبت سختی در نظر بگیرد

خطیب جمعه فراشبند گفت:دولت هم در مقابل سعودی ها باید واکنش تند و عقوبت سختی در نظر بگیرد که راه های زیادی برای این عقوبت وجود دارد که باید اتخاذ نمود.

به گزارش شیرازه به نقل از نخل بیدار حجت الاسلام هادی ابراهیمی امام جمعه فراشبند در ابتدای خطبه دوم نمازجمعه این هفته ی فراشبند با اشاره به ایام حزن واندوه ابا عبداله الحسین(ع) وسالروز شهادت شهادت امام سجاد(ع) گفت: امروز مصادف  با سالروز شهادت کسی که در یوم العاشورای حسینی خداوند متعال او را مریض و بیمار کرد تا رفتن به جبهه و جنگ و جهاد از وی ساقط گردد و بدین سبب نسل امامت در وجود او باقی بماند.

وی ادامه داد: خداوند متعال او را نگه داشت تا در بحرانی ترین شرایط به روشنگری پردازد و در کاخ دِژخیم و استبداد و استکبار به بیان حقایق و تبیین مسایل پرداخته و افکاری که به نفع یزید و آل بنی امیه بود به نفع اهلبیت سوق دهد تا آن جا که یزید پلید وکافر، قتل امام حسین (ع) و یارانش را به گردن پسر مرجانه، عبیدالله ابن زیاد انداخت و چون دید با روشنگری امام سجاد(ع) مردم شام متوجه قضیه شده اند بنای ترحم و مهربانی با کاروان اسیران گذاشت.

امام جمعه فراشبند افزود: امام (ع) در کاخ طاغوت بنی امیه پس از این که به معرفی خود پرداخت در زیر برق سرنیزه های دژخیمان یزید و در برابر چشم و گوش جاسوسان با قوت قلب سخن گفت و هرگز از دشمن نهراسید و فرمود: "من فرزند آن بزرگ مردی هستم که در کنار نهر فرات در حالیکه نه به کسی ستم کرده بود و نه نیرنگی اندیشیده بود سرش را بریدند ، چرا که به عدالت فرا می خواند و از خشونت و بیداد و قانون شکنی و تحقیر انسان بیزاری می جست  و عمل به دین خدا و شایسته سالاری را می خواست"

وی همچنین گفت: در اینجا امام علی ابن الحسین(ع) این شیر بیشه ی شجاعان علت شهادت پدرش و یارانش را چنین ترسیم می کند و می فرماید: پدرم به دلایل عدالتخواهی، بداندیش نبودن، دوری کردن از خشونت، وفاداری به عهد و دوری از قانون شکنی، دوری از تحقیر انسان ها، انتقاد از حکومت فاسد یزید و مجری احکام خدا بودن به شهادت رسید.

خطیب جمعه  فراشبند اضافه کرد:  آن ها که اهل سیاست هستند دقیقا مفهوم سخنان امام (ع) را می فهمند و می دانند که امام با اثبات ولایت پدرش مستقیما دستگاه یزید را زیر سوال برد و به مردم می فهماند که حکومت یزید حکومت خشونت و بی رحمی و ظلم و بی رحمی است.

حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: این یعنی امر به معروف و نهی از منکر, این یعنی تبیین حقیقت و روشنگری و عدم تسلیم پذیری در برابر دشمنان و درسی برای ما و حاکمان اسلامی که دشمنت هر قدر که بزرگ باشد و دژخیم، با قدرت و منطق و بیان و با شجاعت و اقتدار دینی می شود او را بر زمین زد و نزد عام و خاص رسوایش نمود. در مقابل زورگویان عالم باید متکبرانه عمل کرد نه با تواضع و فروتنی و لبخند و راهپیمایی.

امام جمعه فراشبند در گوشه ای دیگر از خطبه های این هفته نماز جمعه فراشبند با اشاره به مناسبت های این هفته ی پیش رو گفت: امروز مصادف است با روز شهادت پنجمین شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی (ره) که به دست منافقین پست و کثیف به شهادت رسید، شهدای محرابی که هرکدام یک مجتهدی بودند برای یک استان و بازوان توانمند امام خمینی(ره) و تکیه گاهی بودند مطمئن برای مردم که منافقین توان تحمل آن ها را نداشتند و آن ها را ناجوان مردانه به شهادت رساندند.

وی افزود: امروز هم این منافقان در اروپا آزادانه زندگی می کنند و جلسه می گیرند و وزیر عربستانی در جمع آنها شرکت می کند و به آن ها وعده کمک و نصرت می دهد تا دوباره عملیات تروریستی خود را آغاز کنند؛ سعودیها امروزه علنا شمشیر خود را از رو بسته اند و برای هر کدام از تروریست ها که بتوانند در ایران عملیات تروریستی انجام دهند هزاران دلار پول می دهند، همین مزدورانی که دیروز در استان فارس دستگیر شدند قطعا یک طرف این اقدام تروریستی به سعودی ها ختم می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی با تقدیر از سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای نظامی وانتظامی  بیان داشت: آنهایی که می گویند ما نیاز به نیروی انتظامی نداریم باید بدانند  که اگر این عزیزان نباشند کشور دچار هرج و مرج می شود و روزانه صدها انسان بی گناه کشته خواهند شد و کشور ما به کشوری تبدیل خواهد شد که سرنوشتی بدتر از عراق و سوریه خواهد داشت.

امام جمعه فراشبند افزود: این امنیت مرهون زحمات شبانه روزی نیروهای نظامی و انتظامی و قدرت سخت افزاری ماست که باید شکرگزار آن باشیم و برایشان دعا کنیم تا خداوند آن ها را از ما نگیرد. دولت هم در مقابل سعودی ها باید واکنش تند و عقوبت سختی در نظر بگیرد که راه های زیادی برای این عقوبت وجود دارد که باید اتخاذ نمود.

وی همچنین با اشاره به روز جهانی استاندارد گفت: به همشهریان عزیز عرض می کنم که سعی کنید کالاهای اساسی مورد استفاده در خانه را با علامت استاندارد خریداری نمایید. امروز کارخانجات ما اگر جنس با علامت استاندارد و کارایی لازم را به مشتری ارائه دهند می توانند تولیدات داخلی را تقویت نمایند. بدین وسیله است که واردات به تدریج کمتر خواهد شد و پول خود را خرج خرید اجناس خارجی نخواهیم کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان خطبه های خود با اشاره به 25 مهرماه،  روز جهانی غذا گفت: اکثر مردم متوجه ضرر و زیان غذاهای امروزی مخصوصا فست فودها و نوشیدنی های گازدار و آسیب های آن ها برای سیستم گوارشی و تنفسی شده اند و اذعان دارند که برگشت به غذاهای سنتی یک اصل است. بنابر این تا می توانید از غذاهای سنتی استفاده کنید.

وی همچنین اشاراتی را به نحوه صحیح خوردن غذا نمود و از مردم خواست که از نوشیدنی های مفید به جای چای استفاده کنند و به جای قند از قصب و خرما و مویز استفاده نمایند.


انتهای پیام/


برچسب ها: جمعه ، دولت ، ال سعود
نظرات بینندگان