کد خبر: ۹۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۲۳ مهر ۱۳۹۵
خطیب جمعه فیروزآباد:

متاسفانه صحبتهای مقام معظم رهبری در مورد فرهنگ از یاد مسئولان می رود

خطیب جمعه فیروزآباد گفت: متاسفانه توصیه های مقام معظم رهبری هیچ وقت جامه ی عمل به خود نمی پوشد و بعد از شعار دادن از یاد مسئولان می رود.

به گزارش شیرازه به نقل از فیروزنا حجت السلام هاشمی زاده خطیب جمعه شهرستان فیروزآباد در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت :12 محرم الحرام مصادف است با شهادت امام سجاد (ع) و سالروز ورود اسرای کربلا به کوفه که در سال 95 هجری اتفاق افتاد.

وی در ادامه با اشاره به هنگام ورود کاروان اسرا به کوفه و جوّ حاکم بر کوفه و شام که هر دو علیه خاندان پیامبر بود گفت: آل امیه تبلیغات منفی بسیاری بر علیه خاندان عصمت و طهارت در کوفه و شام به راه انداخته بودند و تبلیغات منفی تاثیر بسیار بالایی دارد و به این سادگی نیست که فردی را که در بین مردم با تبلیغات منفی تخریب کرده اند دوباره به بین مردم بازگرداند ولی حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) توانستند با خطبه هایی که در بین مردم خواندند مردم را به سمت عصمت و طهارت بازگردانند.

حجت السلام هاشمی زاده در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به رها شدن فرهنگ و حرکتهای فرهنگی در کشور پرداخت و اظهار داشت: رهبر انقلاب به دولت های وقت در مسئله فرهنگ تاکیدات بسیاری داشتند و به دولتمردان فرمودند؛« مسئله فرهنگ دینی و اجتماعی مردم باید حفظ شود».

وی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در جلسات خصوصی و عمومی به وزیر ارشاد گفت: رهبر انقلاب درجلسات خصوصی و عمومی به وزیر ارشاد تاکید کردند که مسئله فرهنگ را جدی بگیرید ولی متاسفاته این توصیه های رهبری هیچ وقت جامه ی عمل به خود نمی پوشد و بعد از شعار دادن از یاد مسئولین می رود.

امام جمعه فیروزاباد با انتقاد از فعالان عرصه سینما و تئاتر گفت: رهبر نقلاب در مسئله فرهنگ 2 توصیه دارند یکی تولیدات مفید برای جوانان و هنرمندان و دوم جلو ورود مسائل ضد فرهنگی به کشور گرفته شود و اگر این دو کار صورت بگیرد مسئله فرهنگی حل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در فیروزآباد با اشاره به خاطره ای از مرحوم عسکراولادی در اوایل انقلاب گفت: وزیر اطلاعات ، کشور و ارشاد باید سهم امام و رهبری باشند و این 3 نفر زیر نظر رهبری باید کار کنند و الان هم وزیر فرهنگ و  ارشاد باید خود را در مسئله فرهنگ با سیاست های کلی رهبری انقلاب تطبیق دهد.

حجت السلام هاشمی زاده در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه به جنایت آل سعود در یمن پرداخت و اظهار داشت: در بمباران هفته گذشته یمن بیش از 700 شعیه بی گناه در یک مجلس ترحیم به خاک و خون کشیده شدند و هیچ یک از سازمان های بین المللی و حقوق بشری به این جنایات آل سعود عکس العملی نشان ندادند.  

برچسب ها: فرهنگ ، دولت ، مسئولان
نظرات بینندگان