کد خبر: ۹۸۲۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۲۳ مهر ۱۳۹۵
خطیب جمعه کازرون:

فرمانداری ویژه حق کازرون است/ مردم کوتاهی مسئولان را نخواهند بخشید

امام جمعه کازرون گفت: در اوایل شروع دولت تدبیر و امید با وزیر کشور ملاقاتی داشتم که قول پیگیری فرمانداری ویژه برای شهرستان کازرون را دادند اما بعد از گذشت سه سال و اندی هنوز این کار محقق نشده است.

به گزارش شیرازه به نقل از "کازرون خبر"، حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر ضمن آرزوی قبولی عزاداری‌ها و ابراز ارادت‌ها نسبت به امام حسین(ع) اظهار داشت: حمله وحشیانه رژیم پلید و خبیث آل‌سعود با همکاری آمریکا به یمن و کشتار مردم بی‌گناه در مجلس ختم و کشته و زخمی شدن 900 نفر بدون شک گریبان آنها و اربابانشان را خواهد گرفت و در آینده‌ای نزدیک شکست خواهند خورد.

وی دل بستن به آمریکای جنایت کار را اشتباه دانست و گفت: اعتماد و دل بستن به آمریکای جنایت‌کار با توجه به اعمال این کشور در سرتاسر دنیا اشتباه است.

خرسند ادامه داد: در یک تصمیم سوال‌برانگیز و تبعیض آشکار در آخرین جلسه دولت سابق به دو شهرستان در استان فارس فرمانداری ویژه داده شد اما به شهرستان کازرون که طبق گفته استاندار همان زمان بیشترین شرایط را داشت این امتیاز داده نشد.

وی در ادامه بیان کرد: در اوایل شروع دولت تدبیر و امید با وزیر کشور ملاقاتی داشتم که قول پیگیری فرمانداری ویژه برای شهرستان کازرون را دادند که بعد از گذشت سه سال و اندی هنوز این کار محقق نشده است.

خرسند در ادامه تصریح کرد: شعار دولت تدبیر و امید بوده است هم تدبیر و هم امید اقتضا می‌کند این حق مردم کازرون به زودی اعاده شود و از وزیر کشور و استاندار فارس و مسولان می‌خواهیم این خواسته به حق کازرون را با جدیت تا حصول نتیجه پیگیری و دنبال کنند که اگر کوتاهی در این مورد صورت بگیر مردم آنها را نخواهند بخشید.

خطیب جمعه کازرون در فراز دیگری از سخنان خود گفت: لازم است امکانات برای نابینایان به ویژه در بحث رفت و آمد به اماکن عمومی و همچنین اشتغال در نظر گرفته شود.

وی روز پیوند اولیا ومربیان و ارتباط بین خانه و مدرسه را مهم برشمرد و تصریح کرد: جلسات انجمن اولیا و مربیان در مدارس باید جدی گرفته شود و اولویت اول در این جلسات باید مسائل تربیتی و آموزشی باشد.

حجت الاسلام خرسند در ادامه با بیان اینکه بیشتر بیماری‌ها و اضافه وزن‌ها دلیلی بر بی‌تحرکی و کم‌تحرکی است، راه مقابله با این مشکلات را همگانی کردن ورزش دانست و گفت: با ورزش زمینه نشاط و سلامت بیشتر جسمی و روحی در جامعه فراهم می‌شود.

مسئولیت امانت است نه یک طعمه/ خداحافظی امام جمعه قائمیه با مردم

حجت‌الاسلام قهرمان عباسی امام جمعه قائمیه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشور را یک امر شرعی و ملی دانست و اظهار داشت: علاقه‌مندان به پیشرفت کشور و دسترسی به امتیازات جهانی باید این موضوع را در کشور جدی پی‌گیری کنند.

وی افزود: آمار صحیح و دقیق و علمی در برنامه‌ریزی و مدیریت و تأمین منابع و ارائه خدمات بسیار حائز اهمیت و یکی از اقدامات مهم در پیشرفت و توسعه کشور است.

عباسی با اشاره به برخی از شایعات و تحلیل‌های غیرمنطقی که بعضاً از ناحیه دشمن القا می‌شود، تصریح کرد: شایعات نباید ملت را دلسرد کند، چراکه مشارکت‌های مردمی در مسائل مهم انقلاب و نظام هم باعث ناامیدی دشمن و هم عامل پیشرفت جامعه بوده است.

وی ادامه داد: مسؤولیت‌ها امانتی است که دست‌به‌دست می‌شود نه طعمه‌ای که بلعیده شود، مسؤولیت بهانه‌ای است برای خدمت کردن به جامعه و نشان دادن توانمندی و ظرفیت فکری و علمی و مدیریتی در راه اعتلای جامعه به‌سوی اهداف بلند آن است.

خطیب جمعه قائمیه بیان کرد: در آموزه‌های دینی مسؤولیت امانت بزرگی است که هرکس عهده‌دار آن شد باید پاسخگوی عواقب آن باشد.

وی در پایان از عموم مردم، مسؤولان و اقشار مختلف به سبب انتقال امامت جمعه حلالیت طلبید و خداحافظی کرد.


مسئولان با تکیه بر فرهنگ عاشورا با مستکبران روبرو شوند/ برخورد با حقوق‌های نجومی از وظایف حکومت اسلامی است

حجت الاسلام قاسم وفادار امام جمعه موقت بخش خشت در خطبه‌های امروز این شهر با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) گفت: دولتمردان ما بدانند کشور و دین ما زنده به محرم و صفر است و چنانچه دشمنان در بحث هسته‌ای بخواهند سر به سر ما گذارند باید مسئولان با تکیه بر مردمی که در مکتب هیهات من الذله حسین بن علی درس گرفته‌اند جلوی مستکبران بایستند.

وی با اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع) در سال 61 هجری، امر به معروف و نهی از منکر را مهم‌ترین هدف قیام عاشورا عنوان کرد و افزود: متاسفانه بعضی مسئولان، با وضع قانون‌های دست و پا گیر مانع اجرای این امر مهم و واجب می‌شوند، چراکه، امر به معروف و نهی از منکر قدرت حکومتی می‌خواهد و اگر نباشد، کم کم شاهد حذف ارزش‌ها خواهیم بود، کما اینکه الان نیز همینطور شده  است و باید جلوی این روند را گرفت.

وفادار بیان داشت: تشکیل حکومت اسلامی باید یا به دست ولی خدا و یا نائب ولی خدا که همان ولایت فقیه است باشد که یکی از اهداف این حکومت تقسیم صحیح بیت المال و برخورد با فاسدان و کسانی است که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند و همه این موارد در قیام امام حسین(ع) نیز مشهود است.

وی با اشاره به اینکه عده‌ی زیادی از ترس برقرار شدن حکومت عدل امام علی(ع) توسط امام حسین(ع) و محروم شدن از غنایم و ثروت بیت المال، از ابن زیاد حمایت کردند و بر روی امام شمشیر کشیدند خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) برای اصلاح امت علی اصغرها را فدا می‌کند تا به کسانی که در عزای حسین اشک می‌ریزند و عزاداری می‌کنند این پیام را برساند که انتظار فرج حضرت مهدی(ع)، بدون معرفت و شناخت و امر به معروف و نهی از منکر، ادامه راه دشمنان سید الشهداء در واقعه عاشوراست.



برچسب ها: قائمیه ، کازرون ، خرسند ، مجلس
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مهدی ازکازرون
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵
0
خداوکیلی کازرون دومین شهربزرگ استان فارس هست یانه؟فرمانداری ویژه حق ماست
محمد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵
0
با سلام
استان شدن کازرون و یا تقسیم فارس به چند استان به نفع منطقه و حتی شیراز است. چون روند مهاجرت از کازرون و شهرها و استانهای جنوبی به شیراز کمتر خواهد شد و بخشی از جمعیت مهاجر شهرستانهای فارس و شهرها و استانهای جنوبی به استانهای جدید منتقل خواهند شد و حتی ممکن است برخی از مهاجرینی که به شیراز رفته اند به شهرهای خودشان برگردند. و بودجه بیشتری از تهران و وزارت کشور به مردم این مناطق و استانها اختصاص خواهد یافت.استان فارس بیشترین شهر و شهرستان از میان استانهای ایران را دارا می باشد و شیراز برای رسیدگی به تمام این شهرها با مشکلات زیادی مواجه است و بار مسئولیت سنگینی بر دوش مسئولین شهر شیراز وجود دارد.
کاش مردم و مسئولین استان فارس و شیراز کمی عمیقتر به این قضایا نگاه میکردند و کمی تفکر میکردند ...