کد خبر: ۹۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۴ مهر ۱۳۹۵
تشریح برنامه های هفته تربیت بدنی استان فارس؛

از سفر رئیس فدراسیون فوتبال به فارس تا اعتبار 6 میلیاردی ورزش محلات

مدیرکل ورزش و جوانان فارس، از سفر معاون توسعه منابع و نیروی انسانی وزارت ورزش و جوانان، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و امیریان مدیر دفتر طرح های عمرانی وزارت نفت همزمان با هفته تربیت بدنی برای حضور در شهرستان جهرم و افتتاح دو طرح ورزشی با اعتبار 4 میلیارد و پانصد میلیون تومان خبر داد.
به گزارش شیرازه حیدرعلی کامیاب با بیان اینکه این دو طرح شامل دو زمین فوتبال با چمن مصنوعی و پیست دو میدانی در خفر و جهرم است افزود: در مراسم افتتاح این دو طرح عمرانی معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس و نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی نیز حضور خواهند داشت.


برگزاری مجمع هیات فوتبال پس از 3 سال
کامیاب افزود: در سفر رئیس فدراسیون فوتبال به استان فارس که به دعوت اداره کل ورزش و جوانان صورت گرفته، مجمع هیات فوتبال استان نیز در شهرستان جهرم برگزار خواهد شد. مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس عدم تشکیل مجامع هیات های ورزشی در چند سال گذشته را یک ضعف بزرگ مدیریتی دانست و گفت: با توجه به اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان، در یک سال گذشته مجمع بیش از ۳۰ هیات ورزشی در استان فارس تشکیل شده است .


ورزش آموزشگاه ها موتور محرکه ورزش استان

کامیاب به انعقاد تفاهم نامه بین وزراتخانه های ورزش و جوانان و آموزش و پروش در سطح ملی و اداره کل ورزش و جوانان و سازمان آموزش وپرورش در سطح استانی اشاره کرد و گفت: تجهیز و راه اندازی دوباره پایگاه قهرمانی استان به عنوان یکی از مجهز ترین پایگاه های قهرمانی و استعداد پروری می تواند درکنار تفاهم نامه های مذکو رزمینه کشف و پرورش استعداد های نوجوان و جوان در سطح آموزشگاه ها را فراهم سازد.


ورزش محلات محور توسعه سلامت

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس در ادامه صحبت هایش به ورزش محلات نیز اشاره کرد و با محور خواندن این حوزه از ورزش در توسعه سلامت شهر و استان گفت: در جهت تحقق سیاست های دولت یازدهم مبنی بر لزوم اهمیت سلامت جسمی و روانی جامعه و حمایت های معاون سیاسی امنیتی و امور اجتماعی و همچنین مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس اعتبار خوبی برای توسعه ورزش در محلات استان در نظر گرفته شده است.
کامیاب این اعتبار را حدود 6 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: توسعه ورزش در محلات با افزایش نقش محوری یاوران شورا، شورای ورزش محله و یا مساجد محل امکان پذیر خواهد بود.
وی ایجاد محدودیت در محلات را به دلیل افزایش ساخت وساز در شهرها و کمبود زمین با کاربری ورزشی را مانعی برای ایجاد فضای ورزشی در محلات دانست و خواستار تدابیری در این خصوص توسط شهرداری ها شد.
کامیاب در عین حال گفت: با توجه به کمبود زمین در محلات شهرهای استان گفت: در آینده ای نزدیک و در اطراف دو شهر از استان، دو مجموعه ورزشی بزرگ جهت استفاده شهروندان ساخته خواهد شد.

سهم فارس از مدال آینده پارالمپیک
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در ادامه به فرصت کم تیم مدیریتی کنونی این اداره کل جهت برنامه ریزی برای حضور پررنگ تر ورزشکاران استان فارس در المپیک ریو اشاره کرد و گفت: با دومدال طلای ساره جوانمردی از مجموع 8 مدال طلای کسب شده توسط کاروان پارالمپیک جمهوری اسلامی، سهم فارس به 25 درصد از مدال های طلای کشورمان در این تورنمنت رسید و اگر مدال های نقره فوتبالیست های تیم 5 نفره را نیز به این آمار اضافه کنیم آنگاه سهم فارس از کل مدال های کسب شده در پارالمپیک ریو به 30 درصد مجموع مدال های کسب شده توسط کاروان جمهوری اسلامی می رسد.
کامیاب این آمار را نشانه ای از لزوم برنامه ریزی هرچه بیشتر در ورزش جانبازان و معلولان استان دانست. وی گفت: با برنامه ریزی انجام گرفته به دنبال افزایش سهم حضور ورزشکاران استان فارس در رشته هایی نظیر وزنه برداری، تیر اندازی و تکواندو و امید به کسب مدال در این رشته ها در المپیک و پاراالمپیک 2020توکیو هستیم.


نظرات بینندگان