کد خبر: ۹۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۹ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
مدیر اورژانس 115 نی‌ریز خبرداد:

مرگ یک کارشناس معدن در حادثه دلخراش

کارشناس یک معدن سنگ در بخش آباده‌طشک در حین کار در معدن دچار مصدومیت بسیار شدید شد و پس از انتقال به مراکز درمانی شیراز جان سپرد.

به گزارش شیرازه به نقل از نبض نی ریز ؛  به گفته مدیر اورژانس 115 نی ریز کارشناس یک معدن سنگ در بخش آباده‌طشک در حین کار در معدن دچار مصدومیت بسیار شدید شد و پس از انتقال به مراکز درمانی شیراز جان سپرد.

محمدحسین کچویی مدیر اورژانس 115 نی‌ریز درباره این حادثه گفت:  خبر مصدومیت شدید فردی در یک معدن سنگ به اورژانس اعلام شد که با اعزام آمبولانس اورژانس چاه‌مهکی و در میانه راه، کارکنان و مسئولان معدن که مصدوم را با یک خودرو پیکاپ حرکت داده بودند، وی را در نزدیکی پاسگاه تنگ‌حنا تحویل اورژانس 115 می‌دهند.


وی ادامه داد: تکنسینهای اورژانس مصدوم را در حالت شوک، با بیهوشی و فشار خون بسیار پایین تحویل گرفته و بسرعت اقدامات و کمکهای اولیه را آغاز می‌کنند. 

کچویی افزود: بررسی تکنسینها مشخص ‌کرد این جوان 28 ساله نی‌ریزی از ناحیه چپ بدن، لگن و اعضای داخلی دچار آسیب بسیار شدید و خونریزی داخلی شده است که با تزریق پی در پی دو سرم همزمان در هر دو دست و اکسیژن درمانی در طول مسیر، تکنسینها  سعی می‌کنند فشار خون را بالا ببرند و از به کما رفتن مصدوم جلوگیری کنند. همزمان وضعیت وخیم مصدوم به اطلاع بیمارستان شهدای نی‌ریز رسانده می‌شود. سرانجام مصدوم با وضعیت وخیم و با خونریزی داخلی شدید تحویل اتفاقات بیمارستان شهدا می‌شود.


مدیر اورژانس 115 نی‌ریز اظهار داشت؛ با حضور سه متخصص، مصدوم که در حالت شوک بوده ویزیت شده و دستوراتی صادر می‌گردد و اقدامات حیاتی چندگانه‌ای همزمان با تزریق چند واحد خون و سرم صورت می‌گیرد و پس از ساعتی مصدوم برای عمل جراحی به بیمارستان شهرستان استهبان منتقل می‌شود که با شدت یافتن خونریزی داخلی، مصدوم پس از چند ساعت به بیمارستان شهید رجایی شیراز اعزام می‌شود و متأسفانه همان شب و در کمتر از ١٢ ساعت پس از وقوع حادثه جان می‌بازد.


یک منبع آگاه درباره نحوه وقوع این حادثه گفت: این کارشناس ناظر معدن هنگام کار و تهیه عکس، طی یک حادثه ناخواسته و بر اثر لیز خوردن یک سنگ لاشه، بین دو قطعه سنگ بزرگ قرار می‌گیرد و به این ترتیب حادثه‌ای تلخ رقم می‌خورد.

نظرات بینندگان