کد خبر: ۹۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵

آیت‌الله مکارم شیرازی: جنایت آل‌سعود در یمن نشانه ناامیدی است

یکی از مراجع تقلید گفت: جنایات آل‌سعود در یمن از ناامیدی آنها سرچشمه می‌گیرد، این حملات آنها را به نتیجه دلخواه نمی‌رساند و در طول یک سال حمله آنها همچنان مردم یمن با دولت هستند.

به گزارش شیرازه، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم ضمن تقدیر از برگزاری عزاداری باشکوه حسینی اظهار کرد: ایام عزاداری سید و سالار شهیدان به طور شایسته برگزار شد و حتی زائران فراوانی به کربلا مشرف شدند و در ورزشگاه نیز مراسم عزاداری برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در داخل کشور مشکلی در زمینه عزاداری وجود نداشت ولی شاهد حمله تکفیری‌ها به مجالس عزاداری در پاکستان و افغانستان بودیم، این موضوع از نادانی دشمنان سرچشمه می‌گیرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در احادیث نیز ذکر شده که دشمنان بسیار نادان هستند که این اندازه برمردم فشار وارد می‌کنند، گفت: هر اندازه فشار بیشتری به مردم وارد شود، در زمینه دفاع از دین و ارزش‌ها پایدارتر می‌شوند. به طوری که اکنون شاهد برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) در سطح کشورهای مختلف هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی امسال در 42 کشور برگزار شد و عزاداری و حضور با شکوه دستجات در لندن نیز از تلویزیون پخش شد، این امر نشان می‌دهد هر اندازه آنها فشار بیشتری وارد کنند علاقه و ارادت مردم به ابا عبدالله الحسین(ع) افزایش پیدا می‌کند و ترس از شهادت در این راه ندارند.

مکارم شیرازی با اشاره به هجمه‌های نامعقول تکفیری‌ها گفت: آنها باید بدانند با این هجمه‌ها به نتیجه دلخواه نمی‌رسند، این امور تنها به ویرانی و تخریب و کشتار منجر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز می‌بینیم آل‌سعود در یمن به جنایت بی‌سابقه‌ای دست زده و مجامع به ظاهر مدافع حقوق بشر در قبال این جنایات ساکت هستند یا تنها به صورت زبانی و لفظی به محکومیت آن پرداختند.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه این هجمه‌ها از ناامیدی آنها سرچشمه می‌گیرد، گفت: این حملات آنها را به نتیجه دلخواه نمی‌رساند و در طول یک سال حمله آنها همچنان مردم یمن با دولت هستند.

وی خاطرنشان کرد: آل‌سعود باید به این موضوع فکر کند که حتی اگر یمن را نیز تصرف کند پس از این کشتار و جنایات نمی‌تواند بر مردم حکومت کند، حکومت بر این مردم پس از تصرف تصور دیوانه‌وار است.

مکارم شیرازی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم به زودی آینده مطلوبی برای یمن، سوریه و عراق رقم بخورد و حامیان این اقدامات جنایت‌کارانه رو سیاه شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

نظرات بینندگان