کد خبر: ۹۸۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵

شهرداری ساعت گل را بازسازی و احیا می کند

شهردار شیراز از بازسازی و احیای ساعت گل در میدان امام حسین (ع) این شهر خبر داد.
به گزارش شیرازه، علیرضا پاک فطرت در حاشیه بازدید از ایستگاه طبقاتی قطارشهری در میدان امام حسین(ع) گفت: میدان امام حسین (ع) شیراز و ساعت گل واقع در این میدان به شکل پیشین خود بازسازی و احیا میشود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه تا پایان امسال میدان امام حسین (ع) به شرایط عادی بازگردد، از روند پیشرفت این پروژه ابراز رضایت کرد و افزود: تلاشهای امروز شهرداری شیراز نشاندهنده عملکرد این نهاد منطبق بر علوم مهندسی دنیاست.
شهردار شیراز با تاکید بر اینکه ساخت قطارشهری شیراز با بهرهگیری از توان نیروهای بومی صورت گرفته است، اضافه کرد: باید تلاشهای چندین ساله مهندسان توانمند ما در متروی شیراز مستندسازی و موزه مترو راهاندازی شود.
پاک فطرت به ساخت ایستگاهی معادل ساختمانی چندین طبقه و چند منظوره زیر میدان امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: تمام اصول مهندسی در ساخت این ایستگاه در نظر گرفته شده است. شهردار شیراز با بیان اینکه 100 هزار متر مکعب خاکبرداری در شرایط ترافیکی مرکز شهر نیازمند دقت نظر است ،عنوان کرد: زیربنای ساخت و ساز در ایستگاههای طبقاتی خط یک و دو واقع در میدان امام حسین (ع) 30 هزار مترمربع است.
پاکفطرت با اشاره به اینکه ایستگاه خط 2 که از زیر ایستگاه خط یک عبور میکند در عمق سی متری قرار دارد ،بیان کرد: ساخت و سازها در عمق ادامه دارد و ریلگذاریها مراحل نهایی را طی میکند. وی با بیان اینکه برای ورود و خروج و ارتباط ایستگاه خط یک و دو تمام جوانب در نظر گرفته شده است ،گفت: سهم اعتبارات شهرداری در مترو شیراز بیسابقه است و آمادگی انتقال تجربیات خود را داریم.

منبع: خبرجنوب

نظرات بینندگان