کد خبر: ۹۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵

کشف کالای قاچاق ميلياردي از دو انبار در شيراز

پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار، وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

به گزارش شیرازه، سرهنگ "سيروس حيدري" گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي استان فارس با انجام اقدامات اطلاعاتي، مطلع شدند يك شرکت وارد كننده قطعات ماشین های سنگین، اقدام به قاچاق قطعات خودروهای سنگین می كند.

وي اظهار كرد: موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت و ضمن هماهنگي با مقام قضائي، با حضور كارشناسان اداره تعزیرات حکومتی شیراز، گمرک استان، اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان از آن شرکت بازرسي بعمل آمد.

رئيس پليس آگاهي استان گفت: در بازرسي از دو انبار بزرگ اين شرکت، يك هزار و ۳۶۰ عدد انواع میل لنگ، دو هزار و ۳۸۳ عدد انواع یاتاقان، 23 هزار و ۳۴۴ عدد انواع لنت، دو هزار و ۲۳۸ عدد انواع میل سوپاپ همگي مربوط به خودروهای سنگین ساخت کشورهای برزیل و هند كشف شد.

سرهنگ حيدري خاطر نشان كرد: ارزش اين كالاي قاچاق كشف شده توسط كارشناسان 175 ميليارد ريال برآورد شده است.

دستگيري سارقان و كشف 10 دستگاه خودرو سرقتي

سردار "احمد علي گودرزي " گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت خودرو و درون خودرو در حوزه استحفاظي كلانتري كشن شيراز، موضوع به صورت ويژه در دستور كار مأموران قرار گرفت.

وي افزود: تحقيقات پليس در اين خصوص ادامه داشت تا اينكه ماموران گشت كلانتري كشن هنگام گشت زني در حوزه استحفاظي به دو نفر مظنون و دستور ايست دادند.

فرمانده انتظامي استان فارس با اشاره به اينكه دو نفر به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار مي كنند، گفت: با تلاش مأموران هر دو نفر متهم دستگير و جهت انجام تحقيقات به كلانتري انتقال داده شدند.

گودرزي خاطر نشان كرد: متهمان در تحقيقات انجام شده اقرار كردند با همدستي فردي ديگر اقدام به سرقت خودرو در سطح شهر نموده و در يك پارکينگ آنها را اوراق مي كنند.

وي افزود: مأموران با هماهنگي مقام قضائي به مخفيگاه متهم رديف سوم مراجعه و ضمن دستگيري وي در بازرسي از آن مكان پنج دستگاه خودرو پرايد سرقتي و مقدار بسيار زيادي اموال اوراق شده خودرو كشف كردند.

فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينكه در اين راستا پنج دستگاه خودرو پرايد سرقتي ديگر نيز در مكان هاي ديگر از اين متهمان كشف شد، تصريح كرد: تا كنون تعدادي از مالباختگان شناسايي و تحقيقات تكميلي از متهمان جهت كشف سرقت هاي احتمالي ديگر ادامه دارد.

گودرزي در پايان از شهروندان خواست ضمن رعايت كردن اصول ايمني در خودروهاي خود، در صورت مشاهده موارد مشكوك، مراتب را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

محموله سيگار قاچاق ميليوني در لارستان متوقف شد

سرهنگ "حسين ديندارلو" گفت: ماموران انتظامي شهرستان لارستان مستقر در پاسگاه چهار برکه، در راستاي برخورد با قاچاق كالا، اقدام به كنترل خودروهاي عبوري در جاده بندرعباس به سمت لارستان كردند.

وي ادامه داد: در بازرسي از خودروهاي عبوري ماموران موفق شدند يك خودرو پژو۴۰۵ حامل سيگارت قاچاق را شناسايي و اين خودرو را متوقف كنند.

در بازرسي از اين خودرو 72 هزار نخ سيگارت خارجي فاقد مجوز قانوني و گمركي و دو هزار و ۴۰۰ پاكت تنباكو ميوه اي به ارزش 700 ميليون ريال كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان لارستان خاطر نشان كرد: در اين رابطه راننده خودرو دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد.

پايان خط يك قاچاقچي و 5 خرده فروش موادمخدر در فارس

سرهنگ "محمدجعفر تولايي" گفت: ماموران انتظامي شهرستان داراب از ورود يك محموله موادمخدر از بندر عباس به استان فارس مطلع و با استقرار در طول مسير تردد خودرو حامل مواد، آن خودرو پژو ۲۰۶ را كه راننده در پوشش مسافرت خانوادگي اقدام به حمل موادمخدر كند را توقيف كردند.

وي افزود: ضمن دستگيري راننده و سه نفر از اعضاي اين خانواده در بازرسي از خودرو 18 كيلو و 240 گرم ترياك كه به طرز بسيار ماهرانه اي در صندوق عقب خودرو جاسازی شده بود، كشف شد.

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر استان فارس ادامه داد: در شيراز نيز ماموران پليس مبارزه با موادمخدر استان،‌ سه خرده فروش موادمخدر را شناسايي،‌دستگير و از آنها ۴ کیلو و ۵۴۰ گرم تریاک کشف كردند.

سرهنگ تولايي گفت: در شهرستان سپیدان نيز دو خرده فرو ش موادمخدر كه در يكي از روستاهاي اطراف آن شهرستان اقدام به فروش و توزيع موادمخدر از نوع هروئين مي كردند را شناسايي،‌ دستگير و از آنها 48 گرم هروئين كشف شد.


نظرات بینندگان