کد خبر: ۹۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

شیراز همچنان از داشتن یک شهربازی مناسب محروم است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به کمبود فضاهای گذران اوقات فراغت در این شهر گفت: شیراز همچنان از داشتن یک شهربازی مناسب کودکان و خانواده‌ها محروم است.

به گزارش شیرازه، محمدتقی تذروی در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: روز 26 مهرماه در تقویم ما به نام روز تربیت‌بدنی و ورزش نام‌گذاری شده است و این امر اهمیت مبحث ورزش و توجه به‌ سلامت جسم را نشان می‌دهد.

وی افزود: همان‌گونه که در امثال‌ و حکم فرهنگ ما بیان‌ شده، عقل سالم در بدن سالم است و هر چه بتوانیم کودکان جوانان، مردان و زنان دیارمان را به سمت ورزش‌های عمومی و تخصصی هدایت کنیم، جامعه‌ای سالم‌تر خواهیم داشت.

تذروی ادامه داد: ورزش کردن، انسان را از بسیاری از کژی‌ها و ناراستی‌ها دور می‌سازد و در دین و آیین ما نیز مستمر بر پرورش جسم و ذهن تأکید شده است و ارگان‌های مرتبط در مبحث ورزش از جمله اداره ورزش و جوانان و شهرداری باید توجه ویژه‌ای به این مقوله داشته باشند و ورزش همگانی که هم اتحاد و همدلی اجتماعی را به وجود می‌آورد و هم تحرک و شور و نشاط و شادابی را دو‌چندان می‌سازد را مدنظر قرار دهند که این موضوع باید در رأس امور شورا و شهرداری نیز باشد.

وی متذکر شد: شیراز امروز در میان حجم وسیع و نازیبایی از تابلوها و برنوشته‌های نا‌هماهنگ و نامتناسب تبلیغاتی محصور مانده است و می‌طلبد که شهرداری برای رفع این معضل، عزمی راسخ و مدیریتی جدی داشته باشد.

تذروی تصریح کرد: شیراز در حال حاضر به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل‌ شده و در هر گوشه آن شاهد اجرا و احداث پروژه‌ای کلان هستیم و چنانچه نظارت درست در مرحله‌ طراحی و اجرا نداشته باشیم، پروژه‌ها و به‌ ویژه پروژه‌های حمل‌ و نقلی و ترافیکی ناقص تحویل خواهند شد و گلایه به حق مردم این است که گاهی به علت حضور یک مسئول و یا یک مناسبت خاص در افتتاح یک پروژه، شتاب و تعجیل در اولویت قرارگرفته دقت را فدای زمان کرده و آن را ناقص افتتاح می‌کنیم و بعد از افتتاح پروژه، متوجه کمبودها و کاستی‌های آن شده و مردم با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

این عضو شورا بیان کرد: در سطح شهر شاهد هستیم که در بعضی از مناطق و خیابان‌ها، آسفالت بر روی آسفالت مناسب و فاقد مشکل کشیده می‌شود و مردم نیز شاهد گویای این وضعیت هستند و از جمله در بعضی از مناطق، ساکنان محلات با طومار و درخواست‌های مکرر و بی‌نتیجه، خواستار آسفالت کوچه‌ها و معابر خاکی محل زندگی خود هستند که لازم است مدیریت و نظارت مقتضی صورت گیرد.

وی در پایان گفت: شیراز امروز شهری است که یک شهربازی بزرگ و مناسب برای گذران اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و کودکان خود و تخلیه هیجانات و انرژی آنان ندارد و لازم است این موضوع مورد پیگیری جدی قرار گیرد و این مطالبه به‌حق مردم در اسرع وقت برآورده شود.

انتهای پیام/76001

نظرات بینندگان