کد خبر: ۹۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵

فرشته ای که ناجی زندگی چهار انسان شد

مسئول روابط عمومی بیمارستان امام خمینی (ره) آباده گفت: با رضایت خانواده شادروان فرشته منصوری 22 ساله ساکن دهستان بیدک آباده که دچارمرگ مغزی شده بود، اعضای او به چهار بیمار نیازمند پیوند عضو اهدا شد.
به گزارش شیرازه، محمودفتاحی مسئول روابط عمومی بیمارستان فرشته ای که ناجی زندگی چهار انسان شدامام خمینی (ره) آباده گفت: شادروان منصوری به دلیل ایست قلبی به بیمارستان امام خمینی (ره) آباده انتقال یافت و با تلاش تیم احیا، قلب او دو باره تپیدن آغاز کرد و پس از آن به بخش مراقبت های ویژه (ICU) انتقال داده شد اما در ادامه معالجه پزشکان موثر واقع نشد و پس از یک هفته مرگ مغزی او تایید شد.
وی ادامه داد: بنا به گفته خانواده شادروان فرشته منصوری، او در زمان حیات خود، نسبت به اهدای اعضایش پس از مرگ تاکید داشت و به همین سبب متعاقب درگذشت این جوان با رضایت خانواده او، تیم واحد پیوند اعضای بیمارستان نمازی شیراز به آباده عزیمت کرد و با عمل جراحی اعضای این مرحومه برای اهدا به منتظران در لیست پیوند جدا شد.
فتاحی ادامه داد: یک کلیه و پانکراس او به بیمار کلیوی 42 ساله از شیراز، کلیه دیگر وی به فرد 15 ساله ای از داراب، بخشی از کبد این جوان به کودک چهار ساله ای از اصفهان و بخش دیگر کبد به بیمار کبدی 28 ساله از سنندج اهدا شد. وی اظهار کرد: همچنین 2 قرنیه زنده یاد منصوری به بیمارستان خلیلی شیراز و بخشی از پوست این شادروان به بیمارستان سوانح سوختگی امیر المومنین (ع) شیراز فرستاده شد تا به بیماران نیازمند اهدا شود.
شهرستان آباده در فاصله 274 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
نظرات بینندگان