کد خبر: ۹۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
رئیس سازمان غذا و دارو؛

میزان نمک نان‌ها وحشتناک است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: متاسفانه مردم در طول روز یک سوم نمک دریافتی خود را از نان دریافت می‌کنند که این میزان بسیار وحشتناک است.
به گزارش شیرازه، در خصوص میزان بالای مصرف نمک در کشور گفت: نمک دریافتی افراد جامعه از سه طریق تامین می‌شود؛ اولین روش استفاده مستقیم خود فرد از نمکدان و اضافه کردن نمک به غذا بر سر سفره است. راه دوم استفاده از غذاهای صنعتی است که میزان نمک بالایی دارند و راه سوم نمکی است که در مواد غذایی در هنگام پخت به آنها اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود 40 درصد از غذایی که مردم مصرف می‌کنند از موادی است که در صنایع تولید می‌شود، افزود: برای کاهش میزان دریافت مردم از طریق صنایع غذایی طبق مصوبه شورای عالی سلامت قرار شده که این میزان به 30 درصد کاهش پیدا کند که برای رسیدن به این هدف پنج سال زمان نیاز است. در حال حاضر ابلاغیه کاهش میزان نمک به صنایع ابلاغ شده و تا آخر سال اجباری می‌شود.

دیناروند با اشاره به اینکه متاسفانه مردم یک سوم از نمک مصرفی روزانه خود را از مصرف نان دریافت می‌کنند، عنوان کرد: متاسفانه این میزان دریافت نمک بسیار بالا و وحشتناک است. برای کاهش این میزان نمک نان کار دراز مدتی نیاز است تا بتوانیم از یک سو ذائقه مردم را نسبت به مصرف مواد غذایی پرنمک کاهش دهیم و از طرف دیگر نانواها را به استفاده از میزان پایین‌تری از نمک سوق دهیم. 

دیناروند با تاکید بر این که در کاهش مصرف نمک جدا از نقش صنایع غذایی مردم نقش بسزایی دارند، یادآور شد: در واقع مردم باید برای حفظ سلامتی‌شان نمکدان‌هایشان را بیرون بریزند تا دیگر با دست خود به غذا نمک اضافه نکنند. 

انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان