کد خبر: ۹۸۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵

شیراز مقام اول جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت

توسط اداره کل قرآن و عترت وزارت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز با ۲۱۶ امتیاز، کاشان با ۱۵۰ امتیاز، اهواز با ۱۱۸ امتیاز، گلستان با ۱۱۶ امتیاز و تبریز با ۱۱۴ امتیاز دانشگاه های برتر کشور در جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت اعلام شد .
به گزارش شیرازه، بر اساس رتبه بندی انجام شده از سوی اداره کل قرآن و عترت وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز با ۲۱۶ امتیاز، کاشان با ۱۵۰ امتیاز، اهواز با ۱۱۸ امتیاز، گلستان با ۱۱۶ امتیاز و تبریز با ۱۱۴ امتیاز موفق به کسب مقام‌های برتر جشنواره شدند.

همچنین بر اساس کسب رتبه اول تا سوم رشته‌های مختلف، دانشگاه‌های شیراز، کاشان، مشهد، تبریز و اهواز به ترتیب عناوین برتر را به خود اختصاص داده‌اند.

رده‌بندی دانشگاه‌ها به تفکیک بخش‌های مختلف نیز اعلام شده است.

- در بخش کتابخوانی، تبریز، شیراز و کاشان اول تا سوم و دانشگاه‌های ایلام و مشهد به طور مشترک در جایگاه چهارم قرار دارند.

- در بخش فناوری، کرمانشاه، تبریز، کاشان و شیراز به مقام اول مشترک دست یافتند و دانشگاه تربت حیدریه در جایگاه دوم قرار گرفت.

- در بخش پژوهشی، دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز و گلستان اول و دوم شدند و دانشگاه‌های تبریز، شهید بهشتی و زنجان به طور مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند.

- در بخش نغمات آیینی، مشهد و کاشان موفق به کسب عناوین اول و دوم شدند و شیراز، اهواز و اصفهان به ترتیب دوم تا چهارم شدند.

- در بخش هنری، دانشگاه علوم پزشکی اراک اول شد، مشهد و  البرز به طور مشترک دوم شدند و زنجان، مازندران و اصفهان نیز عنوان سومی مشترک را از آن خود کردند.

- در بخش معارف قرآنی و سیره معصومین(ع)، نیز شیراز، اراک و سبزوار اول تا سوم شدند و عنوان چهارمی مشترک به دانشگاه‌های اهواز، اصفهان و گلستان رسید.

همچنین در بخش ادبی، دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز و بابل اول و یکم شدند و کاشان، کرمانشاه، رفسنجان و شیراز به طور مشترک حائز رتبه سوم جشنواره بیست و دوم شدند.

مرحله نهایی بیست و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت، ششم تا نهم مهرماه ۹۵ به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، برگزار شد.

منبع: غریو

نظرات بینندگان