کد خبر: ۹۸۵۶۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵

انتقاد شدید نماینده ولی فقیه از فساد اداری/ هیچ وقت دستمال کثیف نمی تواند شیشه آلوده را پاک کند

نماینده ولی فقیه در استان فارس خطاب به مسولین نالایق کشور گفت: تکاثر و انباشت ثروت، حقوقهای نجومی، رانت خواری، قاچاق کالا، ربا و بیکاری عوامل اصلی ایجاد فقر درکشورماست و باید با آن مبارزه شود.
به گزارش شیرازه، آیت الله اسدالله ایمانی در گفتگو با شیرازه در خصوص فقر و فقرزدایی گفت: اسلام برای مسئله فقر در جامعه و همچنین برای حمایت از فقیر برنامه هایی را دارد به گونه ای که این دو موضوع قربانی یکدیگر نشوند.
وی با تأکید بر اهمیت مبارزه با فقر در جامعه، افزود: فقیر در جامعه بر اثر مسائل گوناگون از جمله تصادف به وجود می آید.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه اسلام در ارتباط با مسئله فقر راه های مختلفی را طی کرده است، اظهار داشت: جلوگیری از تکاثر و انباشت ثروت با دستورالعمل های واجبی از قبیل پرداخت زکات و خمس مطرح شده است تا از این راه، ثروت تنها در دست تعداد خاصی از مردم نباشد.
ایمانی با بیان اینکه انحصار در اسلام جایگاهی ندارد، خاطرنشان کرد: در دنیا شاهد انحصار، رانت خواری و رانت اطلاعاتی هستیم؛ ثروت هایی که از این راه ها به دست می آیند نامشروع است.
این استاد حوزه و دانشگاه ربا را جنگ با خدا عنوان کرد و گفت: سودی که در جریان خود پول به دست می آید حرام است، پول باید در جریان کار سود دهی داشته باشد.
وی با اظهار اینکه برای از بین بردن ریشه های فقر هم مسئولین جامعه اسلامی باید رعایت کنند و هم خود مردم، افزود: در جهان اسلام انسان ها از بیکاری و بی عاری منع شده اند.
نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: بیکاری یکی از عوامل اصلی ایجاد فقر است، همه باید تولید کننده باشند و از دست رنج خود مصرف کنند نه اینکه افرادی مصرف گرا باشند.
ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هیچ وقت دستمال کثیف نمی تواند شیشه آلوده را پاک کند، تصریح کرد:کسی که نتوانسته خودش را قانع کند که پیرو مقررات قانونی باشد و کسی که دو تابعیتی است چگونه می تواند دم از استقلال و عزت میهنی بزند؟
وی افزود: اگر روزی مسئولی که درگیر اشرافی گری های خود و بی قانونی است از جایگاه دولتی اش حرکت کند به کعبه آمال خود به جایی دیگر به خانه، باغ و کاشانه اش می رود؛ با این گونه انسانها نمی توان برای فقرزدایی تلاشی کرد.
امام جمعه شیراز عامل تمام بدبختی ها را فقر، فساد و تبعیض دانست و تصریح کرد: دولت های اسلامی موظف هستند معیشت مردم را فراهم کنند تا مردم با مشکل مواجه نشوند و گرفتار کفر و بی دینی نشوند.
این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با بیان اینکه در بحث فقرزدایی و اهمیت رسیدگی به فقرا تنها یک یا دوحدیث و سفارش نداریم، گفت: چقدر سفارش و حدیث بیاوریم وقتی برخی انگیزه ای برای بالا رفتن معنویت مردم ندارند و رسما اعلام می کنند که معنویت، خوبی و بدی مردم به ما ربطی ندارد؟
وی ادامه داد: کسانی که حقوق نجومی می گیرند و از کار اشتباه خود کوتاه نمی آیند، قادر به مبارزه با فساد اقتصادی و فقر نیستند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: ما برای رای مردم احترام قائلیم و حرمتشان را همواره حفظ می کنیم، مردم حواسشان باشد وقت انتخاب، خارج از عواطف تصمیم بگیرند.
ایمانی با تأکید بر اینکه تا کی باید درگیر آزمون و خطا باشیم، افزود: از وقتی که مسئولین عزیز صحبت می کنند احساس می کنیم در بهشت هستیم ولی در بطن جامعه می بینیم نه اینگونه نیست و شاهد فقر هستیم.
وی با اشاره به بحث حقوق های نجومی، افزود: شرایط ما خاص شده و صحبت و عمل برخی از مسئولین همخوانی ندارد.
نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر توجه به تولیدات ملی و اقتصاد مقاومتی، گفت: باید بر امرار معاش مردم و امکاناتشان توجه کنیم.
وی قاچاق را عامل مهم دیگری در فقر جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: این همه اجناس قاچاق با کانتینرها از کجا وارد کشور و در بازار در اختیار مردم گذاشته می شود؛ باید مسئولان مربوطه اهتمام ویژه ای بر این امر مهم داشته باشند چرا که قاچاق معضل بزرگی است که با اقتصاد کشورمان در حال مبارزه است.
نماینده ولی فقیه در انتها گفت: انسانهایی باید در رأس کشور قرار بگیرند که دلسوزند، معتقد به ولایت هستند و افرادی که کلام رهبری را به عنوان قول فصل بدانند و پای آن بایستند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵
0
حاج آقا اگر اصولگرايان دنبال منيت و تكروي نباشند مطمئنا سكاندار امور اجرايي كشور فردي ولايت مدار،دلسوز و برخاسته از متن مردم خواهد بود اين ديگر هنر شما بزرگان اصولگرايي است كه زير چتر وحدت گرد هم بياييد مردم كارشان را بلد هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵
0
مردم حواسشان باشد وقت انتخاب، خارج از عواطف تصمیم بگیرند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵
0
مردم حواسشان باشد وقت انتخاب، خارج از عواطف تصمیم بگیرند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵
0
باید بر امرار معاش مردم و امکاناتشان توجه کنیم.
بر امرار معاش یا به امرار معاش؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵
0
فرمایش ایشان بجا
چه کسی باید اصلاح کند؟