کد خبر: ۹۸۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵
مدیر حج و زیارت استان فارس:

۳۸ هزار نفر از استان فارس برای پیاده‌روی اربعین ثبت نام کردند

مدیر حج و زیارت فارس از راه‌اندازی دفتر کنسولگری عراق در شیراز جهت صدور روادید برای سفر زائرین اربعین حسینی امسال خبر داد و گفت: تاکنون ۳۸ هزار نفر برای پیاده‌روی اربعین ثبت نام کردند.

به گزارش شیرازه، علیرضا زینلی  مدیر حج و زیارت فارس با اشاره به ثبت‌نام 38 هزار نفر برای پیاده‌روی اربعین از استان فارس اظهار داشت: کنسولگری عراق در شیراز کار خود را شروع کرده و تاکنون 7 هزار رویداد برای زائران استان فارس صادر شده است. 

وی با بیان اینکه زائران پیاده‌روی در ایام اربعین حسینی به هیچ عنوان نمی‌توانند بدون ویزا، بیمه و ثبت نام از طریق سامانه سماح به عراق عزیمت کنند، گفت: صدور روادید،گروه‌بندی‌ها، تاریخ اعزام و بازگشت، راهنمایی خروج از مرزها، بیمه زائران و خدمات پزشکی از طریق نام‌نویسی انجام می‌شود. 

زینلی با تأکید بر اینکه مشتاقان زیارت اربعین حسینی  ثبت نام در سماح را به روزهای پایانی موکول نکنند، افزود: متقاضیان از مراجعه مستقیم به سفارت و کنسولگری‌های کشور عراق خودداری کنند و تنها از طریق دفاتر و شرکت‌های مجاز زیارتی برای ثبت نام اقدام کنند. 

 مدیر حج و زیارت استان فارس  بیان کرد:عده‌ای با تشکیل مؤسسات موقت و غیرمجاز با هدف کسب منافع و سوء استفاده از احساسات مردم سعی دارند با وعده ارائه ویزا و بیمه ارزان قیمت در روند متمرکز و منظم ساماندهی زائران اخلال ایجاد کنند بنابراین  زائران اربعین فریب دلال‌ها و شرکت‌های کلاهبردار را نخورند. 

وی تصریح کرد: هزینه دریافت ویزای عزیمت به عراق در ایام اربعین از سوی دولت عراق 40 دلار است که در سامانه به صورت ریالی با نرخ روز بانک مرکزی به‌صورت سیستمی دریافت می‌شود و بیمه زائران نیز 25 هزار تومان است. 

مدیر حج و زیارت فارس با بیان اینکه 140  دفتر و شرکت زیارتی مجاز حج و زیارت در استان فارس فعال هستند، خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا می‌شود در هیچ جای دیگری غیر از این مراکز معتبر، اقدام به ثبت نام نکنند و متوجه این مسئله باشند که فقط پیامک‌هایی قابل اعتماد است که از طریق سازمان حج و زیارت ارسال شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان