کد خبر: ۹۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵

یادواره شهدای جاویدالاثرشهرستان سپیدان برگزار می شود

فرمانده سپاه ناحیه سپیدان از برگزاری مراسم یادواره شهدای جاویدالاثرشهرستان سپیدان وشهدای مدافع حرم دردهه دوم محرم داد.

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون سرهنگ روح الله رستمی فرمانده سپاه ناحیه سپیدان در گفتگو باخبرنگار ما با بیان اینکه  مراسم یادواره شهدای جاویدالاثرشهرستان سپیدان به همت حوزه مقاومت بسیج ثارالله برپا می‌شود، افزود: یادواره شهدای جاویدالاثرشهرستان سپیدان و مدافع حرم با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان در هفدهمین روز از ماه محرم و با اقتدا به حضرت زینب(س)، پیام رسان کربلا برگزار می‌شود.

مسئول برگزاری یادواره شهدای جاویدالاثرشهرستان سپیدان هدف از برگزاری این یادواره را تجلیل از مقام شامخ شهدای جاویدالاثرو شهدای مدافع حرم و یادآوری نقش آفرینی رزمندگان درجامعه اعلام کرد و گفت: حفظ نام و یاد شهیدان، فضیلت ها و ارزش های والای دفاع مقدس را نیاز امروز جامعه برشمرد و افزود: یادواره های شهدا موجب  می‌شود که نسل جوان علاوه بر آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت بتوانند در راستای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی گام‌های موثری بردارد.

سرهنگ روح الله رستمی فرمانده سپاه ناحیه سپیدان درگفتگو با خبرنگارمارگون از برگزاری یادواره شهدای جاویدالاثرشهرستان سپیدان خبر داد و اظهار داشت: این مراسم روز چهارشنبه 28 مهرماه از ساعت 19:30 در مسجد امام علی (ع) جنب حوزه ثارالله شهر اردکان برگزار می شود.

فرمانده سپاه ناحیه سپیدان اضافه کرد: برای تبیین نقش و جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت که در جنگ متبلور شد، بیش از هر چیز نیازمند بررسی درست دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس هستیم از این رو  حرکت جدی تحقیقاتی و علمی پیرامون موضوع ضروری به نظر می رسد.

رستمی با بیان اینکه برای حفظ و انتقال ارزش های دفاع مقدس باید این فرهنگ با جدیت در برنامه ریزی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور تثبیت شود ادامه داد: بزرگداشت شهیدان از یک سو تعظیم صبر و صلابت و تکریم فخر و شرافت بوده و از سویی تعمیم شور و حماسه و تحصیل نور هدایت و تکریم و تجلیل است.

وی بیان داشت: ما باید در صحنه فرهنگی، گام برداریم و باید با اطاعت از ولی امر مسلمین و پیروی از خط امام راحل، تداوم بخش خون شهیدان باشیم

فرمانده سپاه ناحیه سپیدان تصریح کرد: شهرستان سپیدان بیش از 400  شهید والامقام تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده که این افتخاری بزرگ برای این شهرستان و سندی از ایثارگری و گذشت مردان این دیار بوده که باید قدر این شهدا را دانسته و برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش و جدیت کنیم.

رستمی با بیان اینکه این شهدا الگوی همیشه پایدار ایثار و گذشت هستند، افزود: باید تلاش و جدیت بر این باشد تا یادواره این شهدای والامقام با شکوه هرچه تمامتر در شهرستان برگزار شود چرا که این شهدا در راه دفاع از میهن اسلامی تا آخرین قطره خون خود ایستادگی کرده و حق بزرگی بر گردن ما دارند.

فرمانده سپاه ناحیه سپیدان در پایان ضمن دعوت از عموم مردم ولایتمدار شهرستان سپیدان جهت حضور دراین یادواره گفت: این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام محقق اردکانی و مداحی برادر حسن جوکار برگزار می گردد.


نظرات بینندگان