کد خبر: ۹۸۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵
توسط سرمایه گذاران خارج از کشور در نی ریز؛

سنگ نی ریز در مسیر صادرات

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس در نشست مشترک با فرماندار نی ریز از فعالیت کنسرسیوم صادراتی سنگ و ایجاد زمینه مناسبی برای ارتقای توان واحد های فراوری سنگ در این منطقه خبرداد.

به گزارش شیرازه به نقل از نبض نی ریز؛ کنسرسیوم، به اتحاد 2 یا چند شرکت برای شرکت در مناقصه یک پروژه معین گفته می شود، که در صورت برنده شدن در مناقصه، اجرای پروژه در قالب قرارداد با کارفرما و بر اساس شرایط مورد توافق بین اعضای کنسرسیوم انجام می شود.


شاهپور قنبری مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس در نشست مشترک با محمدرضا امیری فرماندار نی ریز  در محل فرمانداری نی ریز بیان داشت: با فعالیت کنسرسیوم صادراتی سنگ، زمینه مناسبی برای ارتقای توان واحد های فراوری سنگ در این منطقه در حوزه های بازار و صادرات فراهم می شود.


مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس، با اشاره به اقدام های انجام شده در زمینه ایجاد و توسعه شهرک های صنعتی در شهرستان نی ریز گفت: علاوه بر شهرک سنگ نی ریز که در فضایی به وسعت 186 هکتار قرار دارد، شهرکهای صنعتی تنگ حنا و آباده طشک و نیز ناحیه صنعتی ده فاضل نیز مهیای استقرار واحدهای صنعتی است.


قنبری، به برنامه ریزی برای الحاق اراضی با هدف طرح توسعه شهرک صنعتی تنگ حنا اشاره کرد و بیان داشت: هم اینک مساحت این شهرک 50 هکتار است و تا کنون 18 قرارداد برای سرمایه گذاری در این شهرک منعقد شده و با توجه به شمار متقاضیان سرمایه گذاری، توسعه این شهرک صنعتی ضروری است.


وی ادامه داد: درخواست سرمایه گذار برای دریافت 12هکتار زمین در این شهرک صنعتی برای ایجاد مجتمع بزرگ کربنات کلسیم و ساخت کاغذ از ضایعات معادن سنگ نی ریز سنگ، از جمله درخواست هایی است که ارائه شده است.


قنبری گفت: این سرمایه گذار برای اجرای طرح خود بیش از 300میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد کرد و هم اکنون بخشی از مراحل اولیه دریافت زمین را انجام داده است.


او بیان کرد: این طرح سرمایه گذاری که با مشارکت سرمایه گذار خارجی ایجاد خواهد شد علاوه بر توسعه صنعتی در این منطقه برای 110نفر نیز اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد.


قنبری، توسعه کیفی و تکمیل زیرساخت ها را از اولویت های اصلی این شرکت اعلام کرد و اظهار داشت: در این زمینه متناسب با اعتبارات و بر اساس اولویت ها اقدام خواهد شد.


مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس با اشاره به بازدید خود از شهرک صنعتی سنگ نی ریز بر تکمیل زیرساخت هادر بخش های شبکه توزیع برق، گاز و نیز روکش آسفالت بلوار اصلی تاکید کرد و افزود: شهرکهای صنعتی تخصصی، زمینه مناسبی را برای رشد صنایع مرتبط با یک رشته صنعتی و نیز هم افزایی واحدهای موجود برای حضور مناسب در بازارهای داخلی و خارجی فراهم کرده است.


قنبری، با بیان اینکه شهرک صنعتی سنگ نی ریز از مهمترین شهرکهای تخصصی سنگ کشور و خاورمیانه محسوب می شود، بیان کرد: استقرار 162 واحد مرتبط با سنگبری و فراوری سنگ با اشتغالزایی سه هزار نفر در این شهرک صنعتی بیانگر اهمیت ویژه این شهرک صنعتی در زمینه جانبی مرتبط با سنگ است.


وی افزود: در شهرک صنعتی سنگ نی ریز زیرساخت ها و امکانات زیربنایی مورد نیاز صنعتگران، وجود دارد و با اجرای برنامه توسعه کیفی، این شهرک صنعتی در وضعیت مناسب زیرساختی قرار خواهد گرفت.


مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس با بیان اینکه اراضی صنعتی این شهرک به سرمایه گذاران واگذار شده است، افزود :با توجه به وجود متقاضیان جدید سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی، طرح توسعه شهرک صنعتی سنگ در دستور کار قرار گرفته و می کوشیم در هم افزایی هر چه بیشتر با دستگاه های اجرایی و الحاق 23 هکتار به این شهرک صنعتی شرایط مناسب برای استقرار واحد های جدید در شهرک سنگ فراهم شود.


قنبری ادامه داد: به علت ظرفیت های موجود در شهرستان نی ریز در زمینه معادن سنگ تزئینی و نما، تقویت شهرک صنعتی سنگ نی ریز و حمایت همه جانبه از واحدهای مستقر می تواند در ایجاد ارزش افزوده مناسب برای فعالان صنعت سنگ این شهرستان نقش مهمی ایفا کند و در این زمینه مراحل امکان سنجی خوشه سنگ نی ریز نیز به پایان رسیده است.


وی افزود: همچنین این شرکت از حضور فعالان سنگ نی ریز در نمایشگاههای بین المللی و داخلی حمایت و بخشی از این هزینه ها را به صورت یارانه به این واحدها پرداخت می کند و تا کنون نیز تورهای نمایشگاهی داخلی و خارجی با حمایت این شرکت برگزار شده است.


امیری فرماندار نی ریز هم در این جلسه به بیان مشکلات شهرک های صنعتی و راهکارهای لازم جهت رونق سنگ نی ریز پرداخت .

نظرات بینندگان