کد خبر: ۹۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵

کشف محموله ميلياردي قاچاق در شيراز

پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار، وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

به گزارش شیرازه، سردار "احمدعلي گودرزي" پلس گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي استان فارس در راستاي اجراي طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز، با انجام اقدامات اطلاعاتي از وجود انباري كه در يكي از خيابان هاي واقع در جنوب شهر شيراز که به محل دپوي کالاهاي خارجي قاچاق تبديل شده بود، مطلع شدند.

وي ادامه داد: موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت و ضمن هماهنگي با مقام قضايي، از آن انبار بازرسي شد كه در نتيجه انواع لوازم خانگي خارجي قاچاق شامل ۳۲۰ دستگاه يخچال فريزر سايد باي سايد، ۴۵۶ دستگاه ماشين لباسشويي و ظرف شويي، ۱۱۴ دستگاه اجاق گاز، يک دستگاه تلويزيون، ۸ دستگاه اسپيسلت و پنل مربوطه بدون مدارک قانوني و گمرکي كشف شد.

فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينكه ارزش كالاي قاچاق كشف شده از اين انبار 30 ميليارد ريال برآورد شده است، خاطر نشان كرد: در اين رابطه پرونده تشكيل و به مراجع قضائي ارسال شد.

ايجاد امنيت اولين و مهمترين مأموريت پليس / رفتار پليس نبايد براي حريف قابل مطالعه باشد

سردار "احمد علي گودرزي" در جلسه جمع بندي نتايج نظارت تخصصي شهرستان هاي "پاسارگاد" و "ارسنجان"، خاطر نشان كرد: بازديد ها و نظارت هاي انجام شده بايد اثرات لازم را در مدت كوتاهي نشان داده و معايب و نواقص موجود را برطرف نمايد .

وي با بيان اينكه كاركنان نيروي انتظامي به عنوان مجاهدان في سبيل الله و سربازان ولايت وظليف سنگين و مهمي بر عهده دارند، افزود: مردم كشور ما آرمانگرا و انقلابي هستند و به همين دليل دشمنان همواره در صدد ضربه زدن به امنيت مردم و كشور هستند.

فرمانده انتظامي استان فارس در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و قاچاق كالا اشاره كرد و گفت: همه با هم بايد همگرايي و هم پوشاني داشته باشيم و از ظرفيت هاي موجود به نحو مطلوب استفاده كنيم.

گودرزي با بيان اينكه اگر مجاهدت داشته باشيم خداوند درها را به روي ما باز مي كند، افزود: اقتدار پليس با انجام اقدامات مطلوب افزايش پيدا كرده و رضايتمندي مردم را به دنبال خواهد داشت.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه پليس الگوي بسيار مناسبي براي مردم در جامعه مي باشد، افزود: پليس بايد ابتدا خود منضبط باشد و سپس در راستاي نظم دهي به افراد جامعه اقدام نمايد.

فرمانده انتظامي استان فارس تصريح كرد: همواره پيشگيري بهتر از درمان است و بايد با استفاده درست و بهينه از ظرفيت هاي موجود نسبت به پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در جامعه اقدام كرد.

گودرزي در پايان گفت: خوشبختانه با وجود همه مشكلات، امنيت مطلوبي در سطح استان برقرار است و اين حاصل تلاش كاركنان نيروي انتظامي و حمايت هاي بي دريغ و همه جانبه مردم و مسئولان استان از پليس است.

کشف 366 كيلوگرم تریاک در فارس

سردار "احمدعلي گودرزي" گفت: ماموران انتظامي شهرستان لارستان هنگام كنترل خودروهاي عبوري در جاده بندرعباس به سمت لارستان به يك دستگاه خودرو سواري پژو ۴۰۵ مشكوك و اين خمودرو را به همراه يك دستگاه سواري سمند كه با دو نفر سرنشين در پشت سر اين خودرو در حال حركت بود،‌توقيف كردند.

وي ادامه داد: ماموران از اين دو خودرو بازرسي كردند، در نتيجه ۲۹۰ كيلوگرم ترياك كه به طرز ماهرانه اي در خودرو سمند جاساز شده بود كشف و در اين رابطه سه قاچاقچي موادمخدر دستگير شد.

فرمانده انتظامي استان فارس افزود: اين ماموران در عمليات ديگري،‌ پس از شناسايي یک دستگاه خودرو پژو پارس حامل موادمخدر که بصورت خانوادگی قصد انتقال موادمخدر از بندر عباس به شمال كشور را داشت، ۲۸ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه اي درون مخزن گاز ال پی جی جاسازی شده بود كشف و در اين رابطه سه نفر را دستگير كردند.

سردار "گودرزي" گفت: در شهرستان فسا نيز ماموران انتظامي آن شهرستان در جاده جهرم به سمت فسا از يك دستگاه پژو ۴۰۵ حامل موادمخدر ۴۸ كيلوگرم ترياك كشف و دو قاچاقچي را در اين رابطه دستگير كردند.

مراسم توديع و معارفه فرمانده انتظامي شهرستان "مهر" برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامي شهرستان مهر با حضور سرهنگ "علي ذوالقدري" جانشين فرماندهي انتظامي استان، سرهنگ "صادقي" رئيس بازرسي، فرماندار و جمعي از مسئولين شهری در فرمانداری شهرستان مهر برگزار شد.

سرهنگ ذوالقدري در اين مراسم ضمن قدرداني از همکاري مردم و مسئولان در مقوله تأمين نظم و امنيت و با تأکيد بر نقش مهم پليس در حفظ نظم و امنيت جامعه، امنيت مطلوب در شهرستان را نتيجه تعامل سازنده و مطلوب فرمانده انتظامي شهرستان با مسئولان شهرستان و حمايت هاي آنان دانست.

وي اظهار اميدواري کرد که این روند با حضور فرمانده جديد شهرستان با اهتمام بيشتري در راستاي خدمت رسانی مطلوب تربه مردم ادامه داشته باشد.

در اين مراسم از خدمات شايسته و تلاش هاي شبانه روزي سرهنگ "مسعود ظهرابی" تقدير و سرهنگ دوم "غلامرضا فرمانی" به عنوان فرمانده انتظامي اين شهرستان منصوب و معرفي شد.

ديدار فرمانده انتظامي استان فارس با جانباز والامقام

در اين ديدار جمعي از معاونين و رؤساي پليس هاي تخصصي و همچنين فرمانده انتظامي شهرستان پاسارگاد، سردار "احمد علي گودرزي" را همراهي كردند.

شايان ذكر است سرباز جانباز سيامك زارعي سال 1376 بر اثر واژگوني خودرو در شهرستان بم مجروح شد.

طرح برخورد با موتور سوارن متخلف در گراش اجرا شد

سرهنگ دوم "علي بابايي" گفت: ماموران انتظامي شهرستان گراش در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي، تعداد 54 دستگاه موتورسيكلت و 27 دستگاه خودرو متخلف را توقيف کردند.

وي گفت: انجام حركات نمايشي، نداشتن كلاه ايمني ،سبقت هاي غير مجاز و نداشتن مدارك هويتي علت توقيف 81 دستگاه وسيله نقليه متخلف بوده كه روانه پاركينگ شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان گراش خاطر نشان کرد: برخورد با افرادي که به هر نحوي قصد بر هم زدن آسايش و آرامش شهروندان را داشته باشند در دستور کار پليس در شهرستان گراش است.

دستگیری سارق دخل زن در شهرستان آباده

سرهنگ "اسماعيل زراعتيان" گفت: در پي مبارزه بي امان مخلين نظم و امنيت بخصوص سارقان،‌ماموران انتظامي شهرستان آباده موفق به دستگيري يك دخل زن حرفه اي در شهر سورمق شدند.

وي توضيح داد: در پي وقوع چند فقره سرقت از چند باب مغازه، موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت و با تلاش ماموران سارق اين مغازه ها به طرز ماهرانه اي اقدام به دخل زني مي كرد، شناسايي و دستگير شد.

فرمانده انتظامي شهرستان آباده استان با بيان اينكه متهم دستگير شده با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شده است، ‌گفت: به منظور پيشگيري از اين قبيل سرقت ها لازم است صاحبان مشاغل آزاد بويژه كسبه دقت در مراجعين به محل كسب داشته باشند و سيستم هاي امنيت خود را فعال كنند.

نظرات بینندگان