کد خبر: ۹۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵

شیرازی ها هزینه بالای نگهداری شهر را کاهش دهند

شهردار شیراز گفت: روزانه۴۰۰میلیون تومان خرج نظافت و نگهداری فضا سبز شهر شیراز می شود که می توان با کمک مردم این مبلغ را کاهش داد.
به گزارش شیرازه، ضمن اینکه شهروندان باید به این موضوع آگاه باشند که این هزینه ها از جیب خودشان پرداخت می شود.
 
علیرضا پاک فطرت شیراز گفت: در این دوره شورای شهر شیراز به اندازه طول عمر شهرداری فعالیت عمرانی انجام شده و این کارها در حوزه زیرساختهای شهر شیراز اعم از احداث فرهنگسرا ها، فضای سبز، باغهای خانواده، زمینهای ورزش، پل سازی و کارهای فرهنگی است.
 
شهردار شیراز افزود: کمتر از دو درصد بودجه کلان شهرداری را دولت پرداخت می کند و این شهرداری است که در برپایی مراسم های راهپیمایی ها به کمک دولت می آید و این امر نشان دهنده این است که اعتماد به مردم و دادن کارها دست مردم مسؤلان را پشیمان نمی کند. 
 
علي‌رضا پاك‌فطرت كه دیروز 28 مهر در نخستين همايش شهروند ياران سخن مي‌گفت، هزينه‌هاي جاري مديريت و نگهداري شهري نظير شيراز را بسيار زياد عنوان و اضافه كرد: روزانه در شيراز حدود 4 ميليارد ريال براي نظافت شهر و نگهداري فضاي سبز آن هزينه مي‌شود.
پاك‌فطرت بر اين اعتقاد است كه اگر فرهنگ شهروندي ارتقاء پيدا كند، چنين هزينه‌هايي كاهش يافته و مي‌توان سهم بيشتري از ارتباطات را در مسير ارتقا شاخص‌هاي رفاهي و عمراني و توسعه شهري، با هدف بالا بردن سطح رضايت‌مندي عمومي، هزينه كرد.
 
هزینه های شهرداری آباده
شهردار آباده با ابراز امیدواری به تحقق بودجه 230 میلیارد ریالی تا پایان سال 95 اعلام کرد: این سازمان خدمات رسان شهری ماهانه 12 میلیارد ریال هزینه دارد.
نظرات بینندگان