کد خبر: ۹۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵
در حاشیه جیره‌بندی آب؛

نفس‌های به شماره افتاده آب آشامیدنی در قادر اباد

نزدیک به یک ماه از جیره‌بندی آب شرب در قادرآباد می‌گذرد؛ با این وجود مردم این منطقه از شهرستان محروم خرم‌بید و مشکلات آن‌ها جز اولویت‌های بودجه استان قرار نگرفته‌اند.

به گزارش شیرازه به نقل از بام فارس؛ نزدیک به یک ماه از جیره بندی شدن آب در قادرآباد می‌گذرد و مردم این شهر در ساعات محدودی از آب آشامیدنی استفاده می‌کنند.

از 4 حلقه چاه تامین آب شرب این شهر، 3 چاه به‌علت افت شدید سطح آب‌های زیر زمینی یا مشکلات تاسیساتی از مدار تامین آب خارج شده‌است و تنها یک چاه و بعضا با کیفیت نامناسب آب مورد نیاز را تامین می‌کند.

به گفته جواد طیبی رییس منطقه بهداشت و درمان این شهر برای رفع آلودگی آب از حداکثر میزان کلر مجاز برای تصویه آب استفاده می‌شود.

مجید جمالی بخشدار قادرآباد  می‌گوید این مشکل از ابتدای سال برای ماه‌های مهر و آبان پیش‌بینی و به مسئولان استان گوشزد شده‌بود. پس از این بحران نیز موضوع در شورای تامین آب استان مطرح شد اما متاسفانه تا کنون هیچ اعتباری برای کف‌شکنی و افزایش عمق چاه برای دسترسی به آب آشامیدنی مناسب اختصاص نیافته‌است.

مردم در بعضی اوقات شاهد جاری شدن آب گل‌‌آلود در آب شهر هستند و‌ به علت آلودگی و کیفیت نامناسب آب ناچار به خرید آب معدنی برای تامین نیاز خود می‌شوند.

هر چند گاهی چاه آب شهرداری قادرآباد در مدار تامین آب قرار می‌گیرد ولی نیاز شهرداری به آب این چاه و هزینه‌های آن مانع از دسترسی همیشگی مردم شده‌است.

جیره‌بندی و کیفیت نامناسب آب در این منطقه از شهرستان محروم خرم‌بید باعث کلافگی و نارضایتی مردم شده‌است و گویا مشکلات آن‌ها در اولویت بودجه‌های استان نیست ومردم این شهر جزء شهروندان درجه چندم به حساب می‌آیند.


پایان پیام/

برچسب ها: آب ، جیره بندی ، چاه ، اب شرب
نظرات بینندگان