کد خبر: ۹۸۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵
معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور:

ایران در حوزه پدافند غیرعامل جزو 5 کشور نخست جهان است

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ایران اسلامی در حوزه پدافند غیرعامل و نیز در حوزه‌های حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی جزو پنج کشور نخست جهان است.

به گزارش شیرازه، محمد ابراهیمی در حاشیه همایش آموزشی پدافند غیرعامل استان فارس در سخنانی اظهار داشت: حوزه‌های راه‌های درون‌شهری، آب، برق و مخابرات متناسب با دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان پدافند غیرعامل در کشور به‌طور کامل ایمن‌سازی نشده است.

وی با اشاره به اینکه کشوری در جنگ‌های نوین موفق است که بتواند زیرساخت‌های خود را فراهم کند، افزود: اجرای طرح‌های نوین در حوزه پدافند غیرعامل، کوچک‌سازی و الزام مطالعات پدافند در تمام طرح‌ها مهم‌ترین رویکرد سازمان پدافند غیرعامل است.

معاون سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به دلیل داشتن ظرفیت‌ها و منابع انرژی، موقعیت استراتژیک در منطقه و هم‌جواری با 15 کشور پایدار و ناپایدار شامل عراق، سوریه، افغانستان و دیگر کشورها، تروریسم و کالای قاچاق با تهدیدهای بیرونی بسیاری روبه‌روست.

ابراهیمی تصریح کرد: جنگ‌های نسل نوین با فناوری پایدار در قالب جنگ نرم، فضاهای مجازی و اینترنت روبه‌روست و دشمن از این طریق درصدد تضعیف و مرعوب کردن نظام اسلامی است.

وی بیان داشت: تبدیل سرمایه‌های فیزیکی به سایبری و اینترنت باعث نزدیک‌تر شدن مرزهای جغرافیایی کشورها به یکدیگر شده و در نتیجه معضلات اجتماعی فرهنگی و اجتماعی را به وجود آورده است.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد: این سازمان با رصد و پایش تهدیدات بسیاری از تهاجم‌های فرهنگی به‌ویژه جنگ نرم را در کشور خنثی کرده است.

نظرات بینندگان