کد خبر: ۹۸۷۱۸
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵
نامه ای خطاب به وزیر بهداشت:

جناب آقای وزیر شمافقط یک چشم پزشک هستید

اخیرا وزیر محترم بهداشت و درمان در جمع روانپزشکان سخنانی را بر زبان جاری کردند که از چند جهت قابل تأمّل و پاسخ است.
جناب آقای وزیر شمافقط یک چشم پزشک هستیدبه گزارش شیرازه ،حجت الاسلام ملک مکان مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس در نامه ای خطاب به وزیر بهداشت اینگونه اظهار داشت:
جناب آقای قاضی زاده هاشمی طرح ناقص و معلول شما در استان فارس اعصاب مردم را خراب کرده است نه سخنرانی ائمه جمعه.
اخیرا وزیر محترم بهداشت و درمان در جمع روانپزشکان سخنانی را بر زبان جاری کردند که از چند جهت قابل تأمّل و پاسخ است.
بخشی از مطالب ایشان چنین است: خودشیفتگی مسئولان کار دست مردم می‌دهد در کشور ما هر کسی اظهارنظری دارد مثلاً یکی سردار علم بوده، نوحه می‌خواند و رئیس‌جمهور و مسئولان را زیر سؤال می‌برد دیگری می‌شود سردار حرم و در همه حوزه‌ها اظهارنظر می‌کند؛ یکی نیز سردار قلم بوده و در همه حوزه‌ها حرفی دارد.» وزیر بهداشت در اظهاراتی عجیب ‌تر می‌افزاید: «امیدوارم سیاست‌گذاران، دولت، مجلس، خطبا، ائمه جمعه و هر کسی که در کشور تریبونی دارد زحمات شما روان‌پزشکان را زیاد نکند و اعصاب مردم را تحت تأثیر قرار ندهد،‌ تهمت نزنند، اضطراب را تحمیل نکنند و اگر آبی برای شما نمی‌آورند کوزه را هم نشکنند تا شاهد کاهش اختلالات روان‌پزشکی باشیم.»
جناب آقای وزیر شما که خود در مورد علل اعصاب خوردی مردم صحبت نموده اید و یکی از دلائل آن را سخنان صاحبان تریبون از جمله ائمه جمعه بر شمرده اید و مدّعی هستید که اینها تخصص ندارند و نباید با صحبت های خود کار روانپزشکان را زیاد کنند، خود شما چه تخصّصی در حوزه روانپزشکی دارید؟ شما فقط یک چشم پزشک لائق و شایسته ای هستید. اصلا در موضوعات سیاسی چه تخصّصی دارید که صاحبان علم و حرم و قلم را از ورود به این مسائل منع می کنید؟
جناب آقای وزیر آیا فکر نمی کنید طرح ناقص و بیمار شما در استان فارس اعصاب مردم را به هم ریخته است که نه شهامت تعطیلی این طرح را دارید و نه جرأت اجرای آن را در سایر استانها.آیا عملکرد ضعیف دولتی که شما یکی از وزرای آن می باشید در زمینه های اقتصادی و اشتغال و ... اعصاب مردم را به هم نریخته است؟ آیا این همه داد از برجام و پسا برجام و گشایشی که بعد از برجام به مردم وعده دادید و هرگز محقّق نشد، اعصاب مردم را به هم نریخته است؟
جناب آقای وزیر حضرتعالی اینقدر بی اطلاع  هستید که حتی نمی دانید ائمه جمعه بیشترین نقش را در ایجاد آرامش جامعه و مردم دارند. اصلا ائمه جمعه کار روان پزشکان را کمتر و راحت می نمایند چرا که دعوت به دین  و معارف دینی مردم و انجام مناسک دینی باعث آرامش مردم می شود نه باعث اعصاب خوردی مردم. به این جمله معروف دکتر الکسیس کارل توجه کنید:  "دعا و نماز قوی ترین نیرویی است که چون قوه جاذبه زمین ، وجود حقیقی و خارجی دارد . در  حرفه پزشکی ،خود من مردانی را دیده ام که پس از آن که تمام معالجات ، دیگر در حال آنان موثر واقع نشده بود به نیروی دعا و عبادت از بیماری مالیخولیا رهایی یافتند . دعا و نماز چون رادیوم ، یک منبع نیروی مشعشعی است که خود به خود تولید می شود ."
ویلیام جمیز  استاد دانشگاه هاروارد می گوید : "امواج خروشان سطح اقیانوس هرگز آرامش اعماق آن را بر هم نمی زند ، و در نظر کسی که به حقایق بزرگتر وبا ثبات تر دستاویز دارد . فراز و نشیب های هر ساعت زندگی ، چیز هایی نسبتا بی اهمیت جلوه می کند . ما همان اقیانوسیم و خدا با ثبات ترین و با اهمیت ترین حقیقت در زندگی یک مسلمان است . پس سختی های روزمره ی زنگی اگر قلبا با خدا باشیم هیچ اثری بر آرامش درونی و واقعی ما نخواهد داشت ، بهتر ین و  پایدار ترین راه برای رسین به آرامش درونی و خدا ، نماز ، است ."
دکتر ادوین فردریک باورز، استاد بیماری های اعصاب نیز در زمینه نیروی شگفت انگیزدعا و نماز در درمان بیماری های سخت روانی می گوید: "هزاران حالت و بیماری های سخت داریم که مشهورترین پزشکان ماهر نتوانسته اندکوچک ترین امیدی به درمان آن پیدا کنند، ولی همین بیماران با این همه ناامیدی که درشفای آنان بوده است، ضمن یکی از معجزات شگفت انگیز نماز و دعا، بیماری شان به طورکامل شفا یافته و سلامت و عقل خود را باز یافته اند"
جناب دکتر هاشمی چه کسانی این مطالب را به مردم می آموزند که باعث آرامش آنها می شود؟ حضرتعالی یا ائمه جمعه؟ سرداران علم و حرم و قلم یا جنابعالی؟
جناب آقای وزیر بهتر است خود در موضوعاتی که تخصص ندارید ورود نکنید تا اینقدر دچار اشتباه فاحش نشوید. شما سردار خوبی در حوزه چشم پزشکی هستید نه درحوزه سیاست و نه درحوزه روانپزشکی و دین.
اگر ائمه جمعه نقشی در آرامش جامعه ندارند چرا شما دولتمردان هر گاه می خواهید طرحی را در جامعه پیدا کنید برای توجیه و اقناع  مردم از ائمه جمعه در خواست کمک می کنید و حتی ازآنها نظر می خوهید؟
جناب آقای وزیر امام راحل در هیچ دانشگاه و رشته تخصصی سیاست، اقتصاد و... درس نخوانده بودند، اما هیچ سیاستمداری به اندازه ایشان آگاهی نداشت و زیرک نبود. امام راحل فقط در حوزه علمیه درس خوانده بودند یادتان باشد در دین همه چیز هست سیاست، روانپزشکی، اقتصاد و...
جناب آقای وزیر یادتان باشد حضرتعالی و وزرات شما بیشترین استفاده را از همین تریبون های نماز جمعه برای توجیه طرح های پر اشکال خود کرده است؟ از شما خیلی بعید است که ندانسته و نسنجیده در مورد ائمه جمعه حرف بزنید. ثابت کردید نه تنها اطلاعتان در خیلی از حوزها بسیار ضعیف است بلکه اصلا سیاستمدار نیستید.
جناب وزیر یادتان باشد که " الا بذکرالله تمطئن القلوب" و نماز جمعه نیز ذکر است زیرا خداوند فرموده "اذا نودی للصلاه من یوم الجمعه فاسعوا الی ذکرالله"
امید است مقداری بیشتر در موضع ورانپزشکی  و نقش دین در این حوزه مطالعه کنید و با سخنان خود اعصاب مردم را به هم نریزید.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵
0
پزشک خانواده واقعا مشکلات زیادی دارد من دیابتی هستم مجبورم به متخصص مراجعه کنم این پروسه را باید طی کنم
ا مراجعه به پزشک خانواذه وگرفتن برگ ارجاع
2 مراجعه به متخصص که معمولا آزاد است حالا اگر متخصص نسخه بنویسد پول دارو چند برابر است فلذا
3مراجعه دوباره به پزشک خانواده برای رو نویسی نسخه متخصص برای آزمایش هم همین کار را باید انجام بدهیم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵
0
در جمع روان پزشکان بوده تحت تاثیر جو قرار گرفته و این حرفها رازده
یک پزشک
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵
0
همه پزشکان متخصص دوره عمومی را گذرانده اند و از رشته های مختلف پزشکی اطلاع دارند. ضمن آنکه وزیر بهداشت مشاوران مختلفی دارد و از آنان اطلاعات کافی را دریافت میکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵
0
مردم بوانات هم عملکرد شما رو در بوانات فراموش نمیکنن که چطور اعصابشون رو خورد میکردی و کارشکنی میکردی.
اندازه ات رو بدون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵
0
خود جناب اقای ملک مکان و امثالهم در خارج از علوم حوزوی بسیار سخن میگویند
دارابی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵
0
اتفاقا حرف خوبی زده میگه هرکسی نباید تو کاری که سررشته نداره دخالت کنه مداحان مداحی خوشون کنن چرا وارد سیاست میشوند اصلا مداحان چه میدونن سیاست خارجی یعنی چه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵
0
احسنت بر این صراحت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵
0
چرا نظرات رانمیذارید آقایان مدعی دینداری و صداقت و خدا و پیامبر
اصولگرایم وای حالم بهم مبخورد از شما تنگ نظران مدعی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵
0
خود شيفتگي هم حدي داره