کد خبر: ۹۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۵
مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان فارس:

نتایج نهایی سرشماری در سرنوشت کشور نقش مهمی دارد

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان فارس گفت: نتایج نهایی این سرشماری در برنامه‌ریزی‌ کلان و ایجاد تحولات اساسی در تعیین سرنوشت استان فارس و کشور نقش مهمی دارد

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون  تاجگردون مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ در استان فارس با حضور در ستاد سرشماری سپیدان از این ستاد بازدید کرد .

تاج گردون ضمن تشکرواعلام رضایت از نحوه عملکرداعضاستاد،آمار شرکت مردم سپیدان را درسامانه اینترنتی  ۵۰٫۵۶ درصدخانوار و ۶۰٫۹۷درصد جمعیت، اعلام کرد. وی در ادامه به صورت میدانی از نحوه آمارگیری و سرشماری در سطح شهرستان بازدید و روند اجرای این طرح را مثبت ارزیابی نمود .

دبیر اجرایی ستاد سرشماری استان با بیان اینکه سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال 95 که از سوم مهرماه در سراسر کشور آغاز شده در آخرین روز خود قرار دارد، اظهار کرد: شهرستان سپیدان تا پایان روز 26 مهر با ۵۰٫۵۶درصد مشارکت در رتبه خوبی در استان فارس قرار دارد.

 تاجگردون با اشاره به عوامل تاثیرگذار در این ارتقا رتبه، گفت: آگاهی بخشی به مردم مشارکت جو شهرستان، استقرار پایگاه های ثبت نام در ادارات، مدیریت شایسته فرمانداران، همراهی بخشداران و همکاری خالصانه دهیاران موجب شد تا جایگاه استان پهناور فارس لحظه به لحظه از دیگر استان ها پیشی بگیرد .

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان  فارس افزود:اطلاعات ثبت شده مردم  کاملا محرمانه بوده و به هیچ وجه در نهادهای دیگر ارائه نمی‌شود.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان فارس افزود: نتایج نهایی این سرشماری در برنامه‌ریزی‌ کلان و ایجاد تحولات اساسی در تعیین سرنوشت استان فارس و کشور نقش مهمی دارد که در این راستا ماموران سرشماری باید با نهایت دقت و ظرفیت بالا در ثبت اطلاعات و آمارهای سرشماری تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته هر 10 سال یک‌بار سرشماری نفوس و مسکن انجام می‌شد،‌ اما اکنون هر پنج سال یک‌بار اطلاعات عمومی نفوس و مسکن توسط ماموران به صورت اینترنتی و حضوری ثبت و ضبط می‌شود، گفت: این اطلاعات به صورت محرمانه در مرکز آمار ایران جمع‌آوری می‌شود تا در اجرای برنامه و طرح‌های کلان عمرانی و آبادانی از آن استفاده شود.

تاجگردون با اشاره به اینکه فارس جزو استان‌های فعال در ثبت اینترنتی اطلاعات نفوس و مسکن سال 95 است گفت: مرحله دوم سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش حضوری با مراجعه ماموران سرشماری به درب منازل همه اقشار جامعه، همزمان با کل کشور آغاز شده است که مهلت نهایی آن در 28 آبان ماه سال‌جاری به پایان می‌رسد.

تاجگردون تصریح کرد: ماموران سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان فارس در صورت برخورد با هر نوع مشکلی در ثبت اطلاعات باید سریع آن را به مسؤولان و فرمانداران مربوطه منعکس کنند تا مسئله برطرف شود.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان فارس بیان کرد: کمتر از سه ماه پس از اتمام مهلت سرشماری اطلاعات کلی از آمار تعداد افراد مشارکت کننده در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ماموران سرشماری داری تحصیلات در مقاطع بالای دانشگاهی هستند، یادآور شد: قبل از انجام سرشماری هر یک از ماموران سرشماری، آموزش و مهارت لازم را برای ثبت دقیق و فنی اطلاعات نفوس و مسکن فرا گرفتند، چرا که اساس برنامه‌ریزی در پنج سال آینده مراجعه به این اطلاعات و آمار است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: تا پایان آبان ماه در چند مرحله متوالی به ستادهای سرشماری در اکثر شهرستان‌ها مراجعه می‌کنیم و با بازدید از نحوه عملکرد ماموران سرشماری با اقشار جامعه و نیز ثبت آمار و اطلاعات نفوس و مسکن، بر فعالیت آن‌ها نظارت داریم.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان فارس اظهار داشت: تلاش بر اتمام سرشماری پیش از موعود مقرر داریم، اما دقت و صحت در ثبت اطلاعات عمومی نفوس و مسکن بیش از سرعت در سرشماری سال 95  دارای اهمیت است.

وی: در پایان به سوالات خبرنگاران پاسخ دادواز رسانه ها خواست با تبلیغ درست طرح سرشماری مردم را ترغیب به شرکت دراین رویداد مهم سال نمایند.

گفتنی است از 28 مهر ماه روند سرشماری بصورت حضوری آغاز خواهد شد و تا 28 آبان ماه ادامه خواهد داشت

نظرات بینندگان