کد خبر: ۹۸۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۳۰ مهر ۱۳۹۵

جلسه معاونین ستاد احیای امر به معروف سپیدان برگزار شد

جلسه معاونین ، با حضور ، امام جمعه و جمعی از مدیران دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان در دفتر امام جمعه برگزار شد.

به گزارش شیرازه  به نقل از مارگون جلسه معاونین ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر سپیدان، ، با حضور ، امام جمعه و جمعی از مدیران دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان در دفتر امام جمعه برگزار شد.

 ایام ماه محرم وهفته امر به معروف و نهی از منکر، بهانه‌ای شد تا امام جمعه شهرستان سپیدان و جمعی از مدیران فرهنگی نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان سپیدان گردهم جمع شوند جلسه معاونین ستادرا در خصوص احیاء امر به معروف و نهی از منکر درشهرستان برگزار کنند.

این جلسه که با ارائه گزارش مدیران دستگاه‌ها و نهادها در خصوص احیای امر به معروف و نهی از منکر همراه بود، نشان دهنده این است که ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپیدان با قوت هرچه بیشتر در جهت احیاء این فریضه الهی تلاش می‌کند.

موسوی انور امام جمعه شهرستان در این جلسه به بیان ضرورت احیاء امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان سپیدان پرداخت و تصریح کرد: پایه و اساس عمل، توجه ویژه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که در قالب یک تلاش مردمی و جمعی زمینه آن در حکومت اسلام فراهم خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر باید دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند و بر نهادینه کردن آن در این دستگاه‌ها تأکید داشته باشند.

 موسوی انور اظهارداشت :مردم سپیدان همواره به تدین و دینداری اشتهار داشته­‌اند که باید از این ظرفیت در راستای ترویج معروفات و مقابله با منکرات در جامعه استفاده کرد و افزود، اسلام برای مسلمانان وظایفی در نظر گرفته که امر به معروف و نهی از منکر از جمله این وظایف است که عمل به آن سعادت دنیا و آخرت را به همراه خواهد داشت.

وی ریشه همه گرفتاری‌های جوامع اسلامی را در بی توجهی به این واجب الهی دانست و گفت: اگر مسلمانان همه جوامع اسلامی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر توجه خاص داشتند امروز وضعیت آن‌ها بگونه ای دیگر بود. در ادامه ایشان ازاهتمام جمهوری اسلامی ایران به احیای این فریضه الهی قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با تلاش مسئولین و همه آحاد جامعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه جایگاه واقعی خود را در بین سایر فریضه‌ها پیدا کند.

امام جمعه شهرستان با بیان اینکه دشمن برنامه‌ریزی‌های فراوانی برای نظام اسلامی ما دارد، افزود: دشمن پس از ناامیدی در جنگ نظامی و اقتصادی، جنگ فرهنگی را علیه ملت ما آغاز کرده است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان شبیخون فرهنگی یاد می‌کنند.

موسوی انور در این جلسه، ستاد امر به معروف و نهی از منکر را کانون زمینه‌سازی ارزش‌های دینی در  شهرستان دانست و تصریح کرد: هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر، سالگرد فعالیت ستادهای امر به معروف محسوب می‌شود تا عملکرد ستاد در طول یک سال گذشته بررسی شود.

وی با ارائه دو پیشنهاد به ستاد امر به معروف شهرستان گفت: فعالیت در ستاد احیاء امر به معروف، در بعضی مواقع به یک سلسله اقدامات تکراری در آمده است که نیازمند پیگیری قاطع از سوی مسئولان امر است.

وی ادامه داد: در تمامی ادارات ونهادهای شهرستان‌، باید دفاتر وستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شودتا آثار آنرا ببینیم زیرا در برخی تفرجگاهها، منکرات غوغا می‌کند که نیازمند است ستاد امر به معروف نظارت و ارزیابی دقیق و پیگری قاطعانه‌ای در این خصوص داشته باشد.

امام جمعه شهرستان در پیشنهاد دوم خود بر نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر در بین مردم تأکید کرد و افزود: تاکنون هر زمان فعالیت و جریانی به دست مردم انجام شده، موفق بوده است ولی زمانی که این فعالیت‌ها به حوزه اداری سازمان‌ها برخورد کرده، موجب کندی روند اجرایی آن شده است.

وی خاطر نشان کرد: طرح‌هایی بررسی شود که چگونه می‌تواند مسائل را به درون مردم سرایت داد و در این زمینه باید از نیروهای بسیجی استفاده بیشتری شود.
درادامه مشتاقی لار فرماندار سپیدان گفت: باید جوانان مومن و متدین را در مساجد فعال کنیم تا آن‌ها بتوانند محلات خود را زیر پوشش فعالیت‌های دینی قرار دهند.

وی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ علوی، فرهنگ عفاف و حجاب و مقابله با جنگ نرم را از جمله راهبردهای این ستاد برشمرد.
در ادامه این جلسه روح الله رستمی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپیدان یادآور شد: در تمام دستگاه‌ها و نهادها، ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است و در شهرستان‌ها نیز این ستاد با ریاست امام جمعه شهرستان تشکیل می‌شود

نظرات بینندگان