کد خبر: ۹۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۳۰ مهر ۱۳۹۵
خطیب جمعه کازرون:

ترمیم کابینه در هشت ماه پایانی دولت سوال برانگیز است / با وجود رکود و تورم و بیکاری تیم اقتصادی دولت تغییر نکرد

امام جمعه کازرون گفت: از اینکه فقط هشت ماه به پایان عمر دولت باقی نمانده و دولت به فکر ترمیم کابینه افتاده سؤال‌برانگیز است که امیدواریم این ترمیم در راستای شعار اعتدالی دولت صورت گیرد.

به گزارش شیرازه به نقل از "کازرون خبر"، حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با گرامیداشت سالروز شهادت چهارمین امام همام حضرت امام سجاد(ع) در سخنانی به رسالت ویژه آن امام بزرگوار در تاریخ اسلام پرداخت و اظهار داشت: امام سجاد(ع) علاوه‌ بر اینکه پیام‌آور واقعه عاشورا و ادامه حرکت مقدس کربلا بود، چهره پلید بنی‌امیه را برای همیشه تاریخ برملا و افشا و افکار امت اسلامی را بیدار کرد.


وی اول آبان‌ماه سالروز شهادت فرزند بزرگوار حضرت امام(ره) حاج‌آقا مصطفی در سال 56 را گرامی داشت و ادامه داد: شهادت حاج‌ آقا مصطفی زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد، به‌ طوری‌ که حضرت امام این شهادت را از الطاف خفیه الهی برشمردند.


خرسند به چهارم آبان‌ماه سالروز افشاگری امام راحل علیه قانون ننگین کاپیتولاسیون آمریکا اشاره کرد و متذکر شد: موضع قاطعانه و شجاعانه حضرت امام خمینی(ره) ماهیت وابستگی رژیم پهلوی به آمریکا را برملا کرد.


وی بیان کرد: براساس قانون کاپیتولاسیون آمریکایی‌ها در ایران از حقوق و امتیازهای ویژه‌ای برخوردار بودند؛ چنانچه یک آمریکایی در ایران جرمی مرتکب می‌شد دادگاه ایران حق رسیدگی به آن را نداشت و باید در کشور آمریکا به جرمش رسیدگی می‌کردند.


این کارشناس سیاسی ادامه داد: امروز نیز آمریکا با همین روحیه استکباری و خودبرتربینی با فشار آوردن به کشورهای دیگر امتیازگیری می‌کند.


خطیب جمعه کازرون با بیان اینکه روحیه استکباری آمریکا امروز دنیا را به آتش کشانده است، گفت: وضعیت اسفبار امروز لبنان، سوریه، بحرین، عراق، افغانستان و حجاز و ... فقط و فقط به خاطر خودبرتربینی آمریکا و روحیه استکباری آن است.


خرسند تشریح کرد: آمریکا در یکجا دم از مقابله با گروه‌های تروریستی می‌زند و در جای دیگر به‌ طور رسمی از تروریست‌ها حمایت می‌کند.


وی توضیح داد: مناظره‌های کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا این روزها چهره پلید، زشت و دموکراسی دولت آمریکا را برملا می‌کند که انسان به حال‌ و روز مردم آمریکا تأسف می‌خورد.


خرسند بازنده اصلی انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا را مردم این کشور دانست و افزود: آمریکا امروز به‌ واسطه همین سیاست‌های استکباری منفورترین کشور دنیا محسوب می‌شود.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: عده‌ای در داخل کشور دموکراسی غربی را الگو قرار می‌دهند و حتی شب‌ها نیز خواب‌های شیرین می‌بینند که مانند آن‌ها شدیم که به یاری خدا هیچ‌گاه این خواب‌ها تعبیر نمی‌شود.


خرسند به سیاست کلی مقام معظم رهبری در مورد انتخابات اشاره کرد و افزود: این سیاست‌ها با مشورت نخبگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین شده که مسؤولان قوای سه‌گانه باید به آن عمل کنند تا انتخاباتی در شأن و قواره نظام جمهوری اسلامی که همان مردم‌سالاری دینی است داشته باشیم.


وی در بخش دیگر سخنان خود به ترمیم کابینه دولت اشاره و تصریح کرد: از اینکه فقط هشت ماه به پایان عمر دولت باقی نمانده و دولت به فکر ترمیم کابینه افتاده سؤال‌برانگیز است که امیدواریم این ترمیم در راستای شعار اعتدالی دولت صورت گیرد.


خرسند تصریح کرد: در حالی‌ که در کشور با مشکلات اصلی تورم، بیکاری و رکود بی‌سابقه و تعطیلی مراکز تولیدی روبه‌رو هستیم ترمیم در کابینه اقتصادی دولت را شاهد نیستیم.


وی اظهار امیدواری کرد که ترمیم کابینه در وزارتخانه آموزش‌ و پرورش در راستای حل مشکلات این وزارتخانه بزرگ باشد.


امام‌جمعه کازرون از دولت خواست در ترمیم کابینه به جریانات سیاسی مسئله‌دار و جولان‌دادن آن‌ها در فضای فرهنگی کشور اجازه ندهد تا به تند کردن حوزه فرهنگی منجر نشود چراکه پیش‌ازاین موجب واکنش از سوی علما و دلسوزان نظام شده بود.

برچسب ها: کازرون ، خرسند ، شهادت
نظرات بینندگان