کد خبر: ۹۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۳۰ مهر ۱۳۹۵
خطیب جمعه خرامه:

باید فرش زیر پای دولت را بفروشند و حق کشاورز را بدهند

وقتی بحث کشاورز و گندم با هم گره می خورد باید تبدیل به یکی از اولویت های دولت شود، باید فرش زیر پای دولت را بفروشند و حق کشاورز را بدهند، کشاورز آسیب پذیرترین قشر جامعه است، مردم راضی نیستند که بیشتر از این، یک بام و دو هوا شود.

به گزارش شیرازه  به نقل از صدای خرامه، حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به دیدار روز گذشته جمعی از نخبگان با رهبر انقلاب اظهار داشت: امیدواریم به جای فرار مغزها، نخبگان کشور در ایران بمانند و به عزت و عظمت میهنمان کمک کنند.

وی به سالروز تصویب لایحه کاپیتولاسیون اشاره کرد و افزود: علت اینکه این مطلب را تکرار می کنیم این است که اخلاق سیاسی آمریکا و نگاهشان به کشورهای جهان سوم همین گونه بوده، همان نگاه استعماری، همان نگاه سوء استفاده کننده که فقط خودشان را قوم برتر می دانند.

حجت الاسلام صباحی با تاکید بر این نکته که اقتدار کشور مسلمان نباید به دست کفار باشد بیان داشت: الان هم همان اوضاع است، با همان اقتدار باید مواظب آمریکا باشیم، کشوری که پرونده اش پر از جنایت است مخصوصا در کشورهای اسلامی چرا که آنجا برای حیوانات خودشان بیشتر از مسلمانان ارزش قائل هستند.

امام جمعه خرامه با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی انتخاب توسط رهبر انقلاب گفت: ارکان حکومت ایران توسط رای عمومی مردم مشخص می شود و مردم حق تعیین سرنوشت خود را دارند، این ابلاغ چنان جامع و کامل است که می تواند الگویی برای تمام کشورهای جهان باشد.

وی ضمن ابراز گلایه از عدم مطالبه حقوق کشاورزان و گندمکاران تصریح کرد: دولت به هر دلیل که مطالبه باقی مانده کشاورزان را پرداخت نکرده قابل قبول نیست چونکه مهمترین شاخص خودکفایی و اقتصاد مقاومتی گندم است.

حجت الاسلام صباحی با تاکید بر این مطلب که یک بام و دو هوای دولت در این مسائل کاملا مشهود است ادامه داد: از یک طرف، مطالبات کشاورزان از دولت به صورت قطره چکانی پرداخت می شود و از طرف دیگر طلب های دولت در بانک ها از کشاورزان هر روز افزایش می یابد.

امام جمعه خرامه با اشاره به سخنان عده ای با این مضمون که در خطبه های نماز جمعه، به مردم استرس وارد نکنید گفت: مردم وقتی پول گندم خود را دریافت نکرده اند و تحصیل و ازدواج فرزندانشان عقب افتاده و هیچ کسی نیست که به دادشان برسد، بیشتر استرس پیدا می کنند یا زمانی که عملکرد برخی دستگاه های اجرایی در مورد حقوق هایشان می بینند.

وی ضمن اعلام حمایت مجدد از دولت بیان داشت: وقتی بحث کشاورز و گندم با هم گره می خورد باید تبدیل به یکی از اولویت های دولت شود، باید فرش زیر پای دولت را بفروشند و حق کشاورز را بدهند، کشاورز آسیب پذیرترین قشر جامعه است، مردم راضی نیستند که بیشتر از این، یک بام و دو هوا شود.


نظرات بینندگان