کد خبر: ۹۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵

کشت تاج خروس در فارس + فیلم

گروه تحقیقاتی از استان فارس با کشت گیاه تاج خروس موفق شدند مصرف آب را در تولید این محصول نسبت به دیگر محصولات علوفه ای به یک چهارم کاهش دهند.
به گزارش شیرازه، گروه تحقیقاتی از استان فارس با کشت گیاه تاج خروس موفق شدند مصرف آب را در تولید این محصول نسبت به دیگر محصولات علوفه ای به یک چهارم کاهش دهند.
سرپرست این تیم گفت: این گیاه که برای نخستین بار در استان فارس کشت می شود هزینه های کشت را کاهش و میزان عملکرد را در مقایسه با دیگر محصولات علوفه ای تا سه برابر افزایش می دهد.
الهام مشاور افزود: ذرت، سورگوم و ارزن گیاهان علوفه ای است که در حال حاضر در فارس کشت می شود ولی این محصولات مناسب شرایط خشکسالی نیستند و تاج خروس می تواند کشت مناسب برای جایگزینی این محصولات باشد.
وی با بیان اینکه مصرف آب تاج خروس یک چهارم ذرت، سورگوم و ارزن اما بهره وری آن سه برابر است، افزود: این گیاه آنقدر مقاوم است که مصرف نهاده های کشاورزی مثل سم و کود در آن به حداقل می رسد بنابراین هزینه ها را به نصف کاهش می دهد .
مشاور افزود:از این گیاه در کشور های آفریقا، آمریکا، روسیه، چین و هند استفاده های فراوانی می شود و مردم برگ آن را که سرشار از آهن است برای مصارف غذایی و دانه های آن را که سرشار از کلسیم است در نان و کلوچه استفاده می کند.
این گیاه علاوه بر مصارف غذایی در زمینه های بهداشتی و آرایشی هم کاربردهای فراوانی دارد.


دانلود

منبع: صدا و سیمای فارس
نظرات بینندگان