کد خبر: ۹۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵
رکورد فساد شکسته شد؛

سکوت حامیان دولت پس از افشاء واقعیت فساد 8000 میلیاردی+عکس

علیرغم اظهارات اولیه افرادی نظیر محمود صادقی، دستگیری غندالی که مدیر منصوب دولت یازدهم در صندوق ذخیره فرهنگیان بود، نشان داد که فساد مذکور مربوط به دولت روحانی بوده است.
به گزارش شیرازه، از چند ماه پیش که ماجرای بروز فساد عظیم مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان مطرح شد، حامیان دولت یازدهم به سبک سه ساله خود مدعی شدند که این فساد مربوط به دولت احمدی‌نژاد بوده است و دولت روحانی هیچ نقشی در آن نداشته است.

به عنوان مثال، محمود صادقی نماینده تندروی اصلاح‌طلب مجلس، 13 شهریورماه در گفتگو با سایت ایلنا مدعی شد فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان به طور کامل مربوط به دولت احمدی‌نژاد بوده است.

صادقی حتی مدعی شد که شهاب‌الدین غندالی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت یازدهم، پیگیر مفاسد رخ‌داده در دولت قبل بوده اما کمیسیون آموزش مجلس نهم به پیگیری‌های غندالی در این زمینه بی‌توجهی کرده است.

سکوت حامیان دولت پس از افشاء واقیعت فساد 8000 میلیاردی +تصاویر

روزنامه شرق نیز 14 شهریور در مطلبی به نقل از صادقی مدعی شد فساد 8 هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان مربوط به دولت قبل است.

سکوت حامیان دولت پس از افشاء واقیعت فساد 8000 میلیاردی +تصاویر


پیش از آن و در دهم شهریورماه ، شهاب‌الدین غندالی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت یازدهم نیز با فرار به جلو، به دادستان تهران نامه نوشته و تمام خبرهای مطرح درباره بروز تخلف در این صندوق را رد کرده بود. او در آن نامه، خود را در حد یک مدیر ضدفساد جلوه داده بود.


* لو رفتن واقعیت

با وجود تلاش حامیان دولت یازدهم برای نسبت دادن تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان به دولت قبل، نهایتا هفته گذشته با دستگیر غندالی مشخص شد این فساد به دولت روحانی مربوط است.

سکوت حامیان دولت پس از افشاء واقیعت فساد 8000 میلیاردی +تصاویر

نکته مهم آن که غندالی 21 مهرماه 1392 توسط علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم منصوب شده بود.


سکوت حامیان دولت پس از افشاء واقیعت فساد 8000 میلیاردی +تصاویر


افراط حامیان دولت یازدهم در نسبت دادن فساد صندوق ذخیره فرهنگیان به دولت قبل، حتی صدای دادستان تهران را هم درآورد به طوری که عباس جعفری دولت‌آبادی هفته گذشته فساد ارتکابی در هر دولتی صرف نظر از گرایش سیاسی آن را مستوجب برخورد دانست و از جمله به پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و اظهار داشت: منتسب نمودن جرایم ارتکابی در این موضوع به دولت قبل، مشکلات کنونی را بر طرف نمی‌کند و دغدغه مردم را مرتفع نمی‌سازد.

پس از ماجراهای اخیر، سایت ایلنا که اولین بار ادعای محمود صادقی در نسبت دادن فساد 8 هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان به دولت قبل را مطرح کرده بود، مصاحبه وی را پس از گذشت بیش از یک ماه، اصلاح کرد.

سکوت حامیان دولت پس از افشاء واقیعت فساد 8000 میلیاردی +تصاویر

در واقع ایلنا با این اقدام خود تا بدینجا پذیرفته که بخشی از فساد صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت روحانی رخ داده است.

با این حال، افرادی چون محمود صادقی و رسانه‌های حامی دولت آنقدر شهامت ندارند تا اشتباه خود را در نسبت دادن فساد صندوق ذخیره فرهنگیان به دولت قبل را بپذیرند و از افکار عمومی عذرخواهی کنند و فعلا ترجیح می‌دهند نسبت به این رسوایی بزرگ سکوت کنند.

این در حالی است که فساد صندوق ذخیره فرهنگیان آنقدر عظیم است که روحانی هفته گذشته تصمیم گرفت وزیر آموزش و پرورش را با فشار مجبور به استعفا کند تا جلسه استیضاح وی در هفته جاری برگزار نشود و نمایندگان مجلس، پرده از تخلفات 8 هزار میلیارد تومانی برندارند.
منبع: مشرق
نظرات بینندگان