کد خبر: ۹۸۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵
رئیس آموزش و پرورش کازرون:

فضای پیش‌دبستانی‌ها باید قرآنی و دینی باشد

رئیس آموزش و پرورش کازرون در جمع مدیران پیش دبستانی‌ها گفت: فضای پیش‌دبستانی باید قرآنی و دینی باشد تا نوآموزان ضمن پیوند عاطفی و اخلاقی با مربی خود بتوانند از فضای قرآنی و دینی بهره‌مند شوند.

به گزارش شیرازه به نقل از کازرون خبر، کاظم عباسی در جمع مدیران و مؤسسان پیش‌دبستانی‌های این شهرستان در سخنانی اظهار داشت: مراکز پیش‌دبستانی جایگاه بسیار حساسی بوده و نوآموزان مانند خمیرمایه‌ای در دستان مربیان هستند، بنابراین باید در رفتار و گفتارشان دقت بیشتری داشته باشند.


وی با بیان اینکه نوآموزان در گفتار و رفتار از مربیان خود الگوگیری می‌کنند متذکر شد: فضای پیش‌دبستانی باید قرآنی و دینی باشد تا نوآموزان ضمن پیوند عاطفی و اخلاقی با مربی خود بتوانند از فضای قرآنی و دینی بهره‌مند شوند.


مدیر آموزش‌ و پرورش کازرون خاطرنشان کرد: مراکز پیش‌دبستانی که در بعد فضای قرآنی و دینی قدم گذارند و در این راستا کار ارزشمندی انجام دهند از سوی مدیریت آموزش‌ و پرورش این شهر مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند.


عباسی بیان داشت: در برنامه امسال در نظر گرفته شده که حوزه نظارت به‌طور منسجم از پیش‌دبستانی‌های زیر نظر آموزش‌وپرورش بازدید داشته باشد و عملکرد آنان را رصد کند.


وی از مدیران و مربیان پیش‌دبستانی‌های این شهر خواست با واحد قرآنی اداره آموزش‌وپرورش ارتباط مستقیم داشته باشند و برنامه‌های خود را با این واحد هماهنگ کنند.


معاون پرورشی اداره آموزش‌ و پرورش کازرون نیز در ادامه به اهمیت جایگاه مهدکودک و پیش‌دبستانی‌ها پرداخت و بیان داشت: بچه زمانی که از پدر و مادر جدا می‌شود نخستین کسی را که می‌بیند مربیان هستند که نخستین قدم و شالوده به‌حساب می‌آیند و بسیار جایگاه حساسی را دارند.


حکمت ورع با اشاره به سخنان حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه تربیت در دانشگاه دیگر دیر شده و باید از پیش‌دبستانی‌ها شروع کنید گفت: مربیان پیش‌دبستانی‌ها باید سعی داشته باشند رفتار و افکار و گفتارشان را خوب کنند چراکه نوآموزان رفتار و افکار و گفتارشان را از آنان الگو می‌گیرند.


وی از مربیان خواست مرتب و منظم و با برخوردی خوب و رفتار و افکاری محبت‌آمیز در کلاس حاضر شوند.


معاون مدیر آموزش‌ و پرورش کازرون خاطرنشان کرد: محبت در قلب نوآموزان معجزه می‌کند به‌طوری‌که می‌شود آنان را مشتاق مدرسه کرد تا همیشه برای آن احساس دل‌تنگی کنند.


ورع، بر آموزش قرآن به نوآموزان در پیش‌دبستانی‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: امسال نیز مانند سال‌های پیش مسابقه قرآنی میان نوآموزان برگزار و به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود.


معاون پرورشی مدیر آموزش‌ و پرورش کازرون در پایان از مربیان پیش‌دبستانی‌ها درخواست کرد که با قسمت آموزش ابتدایی و مشاوره این اداره ارتباط داشته باشند.

نظرات بینندگان