کد خبر: ۹۸۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵

کشت کلزا در شهرستان بوانات

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: کشت دانه روغنی کلزا در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و برای بهره مندی بهتر از منابع آبی تاکید و توصیه می شود.

به گزارش شیرازه به نقل از  حرف رسا، حمید زارع مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از مزارع زیر کشت کلزا در شهرستان بوانات بازدید و از نزدیک روند کاشت و داشت این محصول را بررسی کرد.

   در این بازدید کارشناس آب و خاک و کارشناس مکانیزاسیون جهاد کشاورزی شهرستان بوانات نیز مدیرآب و خاک جهادکشاورزی فارس را در بازدید از مزارع کشت کلزا مجهز به سیستم های ابیاری نوین این شهرستان همراهی کردند.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی فارس در بازدید از مزارع کلزا شهرستان بوانات گفت : با توجه به بحران آب و خشکسالی و برضرورت مدیریت مصرف، استفاده بهینه ازمنابع آب با اجرای طرح های آب و خاک خصوصا روشهای آبیاری نوین می توان خسارت ناشی از خشکسالی را کاهش داد.

حمید زارع قنات نویی تاکیدکرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، توسعه کشت محصول دانه های روغنی کلزا بدلیل کاهش مصرف آب، تناوب زراعی مناسب و پایداری کشت محصولات استراتژیک از جمله گندم و جو مورد تایید سازمان جهادکشاورزی فارس می باشد.

همچنین مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی فارس از مزرعه کشت کلزا مجهز به روش ابیاری نوین ده هکتاری در شهرستان بازدید کرد.


IMG 1919

IMG 1932

IMG 1915




برچسب ها: شیرازه ، بوانات ، مدیر اب ، جهاد
نظرات بینندگان