کد خبر: ۹۸۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۲ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵

شخصیت شهید مدافع حرم «عبدالله اسکندری» رمان می‌شود

نویسنده مطرح دفاع مقدس استان فارس با اشاره به نگارش رمانی درباره شهید عبدالله اسکندری گفت: این کتاب از بیان خاطره فاصله گرفته و به بیان لایه‌های پنهان شخصیت این شهید مدافع حرم می‌پردازد.
به گزارش شیرازه، اکبر صحرایی نویسنده مطرح دفاع مقدس با اشاره به نگارش رمانی درباره شهید اسکندری اظهار داشت: این کتاب در ابتدا بنا بود به شیوه خاطره باشد و مصاحبه‌هایی نیز با خانواده و دوستان شهید انجام شده و آماده چاپ بود.

وی گفت: با انتشار کتاب «سِرِّ سّر» که به خاطرات این شهید از زبان همسرش پرداخته است تصمیم بر این شد که کتاب گسترش پیدا کند و در قالب رمان به لایه‌های پنهان شخصیت شهید اسکندری بپردازد.

نویسنده برتر دفاع مقدس استان فارس که عنوان نویسنده برتر جایزه جلال آل احمد را در کارنامه خود دارد، افزود: با شیوه جدید حجم کتاب به 300 صفحه افزایش می‌یابد و بیشتر به درونیات شهید پرداخته می‌شود.

صحرایی با بیان اینکه شهید اسکندری باید در بعد ملی معرفی شود، خاطرنشان کرد: تلاش دارم که این رمان نیز مانند «تپه جاویدی» که معرف شهید جاویدی در سطح ملی شد، بتواند شهید اسکندری را در سطح ملی معرفی کند.

وی درباره انتخاب نام این رمان تصریح کرد: هنوز نامی برای این اثر انتخاب نکردم چراکه باید نامی در خور شهید عبدالله اسکندری باشد.

  شهید جاوید‌الاثر عبدالله اسکندری از نخستین مدافعان حرم در استان فارس است که به دست تکفیری‌ها شهید شد و پیکر مطهرش هنوز به وطن بازنگشته است.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان