کد خبر: ۹۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵

آیفون ۷ هم آتش گرفت

پس از ادعای مردی مبنی بر آتش‌سوزی ماشینش به خاطر حضور آیفون ۷ و همان‌طور که سامسونگ به دلیل باتری‌های لیتیوم-یونی موجود در گلکسی نوت ۷ فراخوانی داده بود، آیفون ۷ نیز مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش شیرازه، مردی استرالیایی می‌گوید که گوشی آیفونش ذوب و باعث آسیب رسیدن به ماشین شده است و اپل نیز در حال بررسی این گزارش است. این مرد می‌گوید هنگامی که از ساحل به ماشین خود برگشته، مشاهده کرده که دودی از ماشین بیرون می‌آید، به طوری که همه پنجره‌ها سیاه شده و او قادر نبوده داخل ماشین را ببیند. فیلمی که از این حادثه گرفته شده نشان می‌دهد صندلی‌های جلو و داشبورد ذوب شده و سوخته‌اند.
این مرد همچنین گفته است که آیفون ۷ از دست او نیفتاده و یا آسیب فیزیکی به آن وارد نشده است، همانند اتفاقی که برای مردی افتاد که از دوچرخه‌اش افتاده و دچار سوختگی ناشی از آتش گرفتن آیفون شده بود. او همچنین می‌گوید که از دستگاه دیگری غیر از دستگاه‌های اپل برای شارژ گوشی‌ خود استفاده نکرده است.
در این شرایط، سخنگوی اپل نیز گفته که شرکت در حال بررسی این شکایت است و در حالی که با مشتری خود در تماس است، موضوع را بررسی می کند.
آیفون ۷ هم آتش گرفت

سامسونگ، بزرگترین رقیب گوشی های هوشمند اپل، پس از اینکه بیش از ۱۰۰ دستگاه گلکسی نوت ۷ جرقه زدند و یا آتش گرفتند و در برخی موارد باعث آسیب و آتش‌سوزی و شدند، فراخوانی بین‌المللی برای جمع‌آوری این گوشی‌ها داد و همچنین دولت آمریکا و چندین خطوط هوایی حضور این گوشی‌ را در پروازها ممنوع کردند و برخی نیز از کیسه‌های مهار آتش به عنوان اقدامات احتیاطی هنگام گرم شدن گوشی‌های هوشمند استفاده کردند.

باتری‌های لیتیوم-یونی می توانند به دلیل آسیب فیزیکی یا گرمای بیش از حد برای مدت طولانی، منجر به آتش‌سوزی شوند. بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز مشکلاتی را با باتری‌های لیتیوم-یون خود تجربه کرده‌اند، هرچند اکثر قریب به اتفاق آنها فعلا بدون مشکل به کار خود ادامه می‌دهند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان