کد خبر: ۹۸۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵
رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان سپیدان خبرداد:

گردشگری با اسب در نگین زاگرس

رئیس اداره ورزش وجوانان سپیدان گفت: امکان بازدید از جاذبه های گردشگری سپیدان با استفاده از اسب فراهم شد.

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون بیژن احمدپور رئیس اداره ورزش وجوانان سپیدان در گفت و گو با خبرنگارما گفت: به همت انجمن سوارکاری سپیدان از این پس گردشگران و علاقمندان به سوار کاری می توانند با استفاده از اسب از جاذبه های دیدنی و گردشگری شهرستان چهارفصل سپیدان، نگین زاگرس بازدید کنند.

احمدپور اظهار داشت: با احداث مرکز گردشگری و سپیدان گردی با اسب در جاده اردکان به مارگون بزودی این امکان برای گردشگران ایجاد خواهد شد تا از جاذبه های دیدنی و گردشگری سپیدان با استفاده از اسب دیدن کنند.

رئیس اداره ورزش وجوانان سپیدان گفت: با احیا سنت های جاذب بخصوص استفاده از اسب به جای ماشین زمینه های بهتری در جذب توریسم ورزشی و رونق گردشگری در شهرستان سپیدان که دارای جاذبه های کم نظیری در این خصوص است، ایجاد می شود.

وی افزود: تحرکات خوبی در صنعت توریسم ورزشی در شهرستان صورت گرفته که  ساماندهی برخی از جاذبه های ورزشی وگردشگری و راه اندازی مرکز گردشگری و سپیدان گردی با استفاده از اسب از جمله این اقدامات است.

احمدپور ادامه داد: تمدن های بسیاری در منطقه سپیدان  شکل گرفته و توانمندی‌های زیادی برای سفر به این شهرستان وجود دارد که بهره برداری از تفرجگاههای سپیدان و تعریض و چهار بانده کردن جاده های مواصلاتی به سپیدان می‌تواند این شهرستان را به قطب گردشگری وجذب توریسم ورزشی در جنوب کشورتبدیل کند تا تعداد بیشتری گردشگری به سپیدان سفر کنند.

رئیس اداره ورزش وجوانان سپیدان بیان داشت: سپیدان از نظر شرایط آب و هوایی و جاذبه های تاریخی و فرهنگی و طبیعی مقصد مناسبی برای جذب گردشگر در حوزه درآمد زایی محسوب می شود، اما توسعه زیر ساخت های گردشگری در سپیدان به طور کامل انجام نشده است.

احمدپور گفت: صنعت توریسم  ورزشی به عنوان یکی از درآمدزاترین صنایع در کشورهای مختلف مطرح است و سالانه درامدهای بسیار زیادی نصیب این کشورها می‌شود ولی سالهای گذشته در ایران و در شهرستان کهن و تاریخی سپیدان این موضوع به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است. یکی از انواع گردشگری که می تواند جذابیت و تنوع در این حوزه ایجاد کند گردشگری با اسب است

برچسب ها: سپیدان ، گردشگری ، زاگرس ، اسب
نظرات بینندگان