کد خبر: ۹۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵

معرفی رئیس ستاد انتخاباتی روحانی به وزارتخانه ای با بیشترین نیروی انسانی

محمد علی نجفی در حالی به عنوان گزینه وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی می‌شود که رئیس ستاد انتخابات رئیس جمهور فعلی کشورمان در سال آینده خواهد بود!وزارتخانه ای که ازبیشترین نیروی انسانی برخوردار است.
به گزارش شیرازه، پس از استعفای علی اصغر فانی  از سکانداری وزارت آموزش و پرورش در رسانه‌ها اسامی مختلفی برای جایگزینی وی مطرح شد. سرانجام اکبر رنجبر زاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی شنبه 1آبان از معرفی محمد علی نجفی به عنوان وزیر آموزش و پرورش به مجلس خبر داد.

همچنین بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید با اشاره به نشست صبح امروز فراکسیون امید،‌ گفت که آقای محمدعلی نجفی به‌ عنوان گزینه پیشنهادی وزارتخانه‌آموزش و پرورش  به این فراکسیون معرفی شد.

اما این خبر در حالی اعلام می‌شود که چندی پیش خبری مبنی براینکه محمد علی نجفی به عنوان رئیس ستاد انتخابات حسن روحانی برگزیده شده منتشر شده است.

در همین راستا سیدمحمود میرلوحی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان  در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا اعلام کرده بود  محمدعلی نجفی به‌عنوان رئیس ستاد آقای روحانی برای انتخابات آینده انتخاب شده است.

همچنین روزنامه آرمان امروز در شماره 4137 خود در تاریخ 7 مهر سال جاری خبر از انتخاب محمد علی نجفی به عنوان رئیس ستاد انتخابات حسن روحانی خبر داده بود.

  عبدا... ناصری فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز در گفت‌وگو با روزنامه آرمان امروز  اعلام کرده بود که  «محمدعلی نجفی ریاست ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 96 را بر عهده خواهد داشت.»

همچنین علی صوفی عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در تاریخ  6مهر سال جاری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفته بود: همانطور که از قبل مطرح بوده که آقای محمدعلی نجفی رئیس ستاد انتخاباتی آقای روحانی شود این تصمیم عملیاتی شد.

در حالی  رئیس جمهور قصد دارد محمد علی نجفی را به عنوان وزیرآموزش و پرورش به مجلس معرفی کند که برخی از نخبگان کشور از این موضوع که با توجه به خیل عظیم رای اولی‌ها در انتخابات سال 96 بیم این می رود که رئیس جمهور گام اول مهندسی در انتخابات را با سکانداری نجفی در وزارت آموزش و پرورش بردارد.

از سوی دیگر، نجفی در حالی قرار است به‌عنوان کاندیدای تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی شود که هم‌اکنون مشاور اقتصادی رئیس جمهور، عضو شورای عالی میراث فرهنگی و عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است.

نجفی البته در دولت یازدهم به مرد استعفا شناخته می‌شود، در هر 124 روز یک استعفا را در کارنامه خود دارد و در ابتدای دولت یازدهم آن‌گونه که اشاره شد به‌عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس نهم معرفی و  با 142 رأی موافق، 133 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 284 تنها با اختلاف یک رأی  از راهیابی به جمع وزرای کابینه روحانی بازماند.

از مهم‌ترین دلایلی که وکلای ملت در جلسه 22 مرداد سال 92 به نجفی رأی اعتماد ندادند برخی اظهارات ضد و نقیض وی درباره فتنه سال 88 بود که در مهم‌ترین موارد می‌توان به امضای نامه‌ای در حمایت از سران فتنه اشاره کرد.


منبع: تسنیم
نظرات بینندگان