کد خبر: ۹۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵
گردشگری اندونزی در جهرم:

در جهرم می توان یک زندگی واقعی ایرانی را تجربه کرد

گردشگری اندونزی در جهرم در گفتگویی صمیمی گفت: جهرم، شهر کوچک ولی دوست داشتنی، جهرم رو خیلی دوست دارم، چون در اینجا می توان یک زندگی واقعی ایرانی همراه با یک خانواده ایرانی را تجربه کرد. مردم اینجا فوق العاده خوب هستند.

به گزارش شیرازه  به نقل از پسین جهرم گفت و گوی کوتاه با احمد ادها گردشگر اندونزیایی در غار سنگ اشکن ، بزرگترین غار دست ساز جهان را در زیر با ترجمه فارسی میخوانیم.

از خودت بگو؟
من "احمد ادها" اهل اندونزی هستم، معلمم و در اندونزی انگلیسی تدریس می کنم و در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد زبانشناسی می باشم. مسافرت رو خیلی دوست دارم و ایران جزء کشورهای مورد علاقه من است. از اینکه اینجا هستم خیلی خوشحالم چون مردم اینجا فوق العاده خوب هستند. همراه با غذاهای عالی و خوشمزه!

چی شد که به جهرم آمدی؟

برای دیدن دوستم به جهرم آمدم.

شما از غار سنگ اشکن دیدن کردید، چطور بود؟

من فکر می کنم این غار شگفت انگیزه، من شنیده بودم این غار بزرگترین غاری هست که به دست بشر در جهان ساخته شده.

جهرم رو دوست داشتی؟
و اما جهرم، شهر کوچک ولی دوست داشتنی، جهرم رو خیلی دوست دارم، چون در اینجا می توان یک زندگی واقعی ایرانی همراه با یک خانواده ایرانی را تجربه کرد. مردم اینجا فوق العاده خوب هستند.

یه خاطره از جهرم بگو؟
برای خرید یک مموری کارت به فروشگاه رفتم، موقع پرداخت، خانم فروشنده از من پول نگرفت، پرسیدم چرا؟ جواب داد چون شما مهمان ما هستید. این حرکت بسیار جالبی برای من بود، مردم جهرم با من فوق العاده مهربان و دوستانه بودند.

از کجاهای جهرم دیدن کردی؟
علاوه بر غار سنگ اشکن، معبد زرتشتیان (قدمگاه) و همچنین مناظر طبیعی و باغ های اطراف و ...

در جهرم چه چیزی برات خیلی جالب بود؟
نکته جالب خود مردم جهرم بودن که فوق العاده مهربان با من رفتار کردند و این واقعیت که اینجا شهر مشهوری برای گردشگرها نیست و به همین علت من هیچ توریستی همانند شهرهای یزد و شیراز در جهرم ندیدم.

مقصد بعدی؟
اصفهان

و حرف آخر
من یه لیمو برای خوردن میخوام ، چون اینجا جهرم است!


نظرات بینندگان