کد خبر: ۹۸۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵

باغ جنجالی فرزانه به پارک تبدیل می‌شود

تکلیف باغ جنجالی فرزانه واقع در بولوار زند شیراز که در یکی دو سال اخیر تغییر کاربری آن به طرحی پر مناقشه بین شهرداری و دوستداران محیط زیست تبدیل شده بود، مشخص شد.
به گزارش شیرازه، تا سال گذشته قرار بود در دل باغ 2 هكتاري فرزانه دو برج 25 طبقه اي ساخته شود كه اين طرح به كميسيون ماده 5 نيز رسيد اما اين تصميم واكنش شديد تشكل هاي زيست محيطي، اصناف و اعضاي نظام مهندسي را به همراه داشت.

آتش سوزيهاي پياپي در اين باغ كه هرگز هيچ ردي از علت يا عوامل برجاي نميگذاشت شائبه تعمدي بودن اين آتش سوزي ها را به منظور تغيير كاربري باغ فرزانه قوت ميبخشيد تا اين كه سرانجام پس از اعتراضات و واكنشهاي پياپي طرح تغيير كاربري آن و تبديل به مجتمع تجاري مسكوت ماند.
حال پس از گذشت يك سال شهردار منطقه یک شيراز از تبديل بخشي از باغ فرزانه به پارك خبر مي دهد.
اسماعيلي  گفت: بخشي از اين باغ كه سهم شهرداري به شمار ميرود تبديل به پارك عمومي ميشود و به اين ترتيب مشكلات همراهان بيمار كه مجبور بودند به خاطر مجاورت با بيمارستان در بولوار زند چادر بزنند حل مي شود و آن ها مي توانند براي اعتراض در اين پارك اسكان يابند و از سرگرداني نجات پيدا كنند.

باغ جنجالی فرزانه به پارک تبدیل می‌شود

وي در ادامه اين گفت و گو به تشريح ساير پروژه هاي در دست احداث در منطقه يك شيراز پرداخت و با اشاره به روند احداث پروژه كوهسار مهدي (عج) گفت: تمامي املاك واقع بر سر راه اين پروژه در كوچه 94 قصردشت تملك شده است.
شهردار منطقه يك شيراز افزود: از جمله پروژه هاي بزرگي كه هم اكنون در اين منطقه در حال اجراست بزرگراه كوهسار مهدي (عج) است كه مراحل نهايي خود را ميگذراند و فاز دوم آن تا چندي ديگر به بهره برداري مي رسد.
اسماعيلي افزود: اجراي اين پروژه در حالي انجام شد كه يكي از مشكلات اساسي آن وجود تعداد زيادي املاك بر سر راه آن بود به ويژه املاك كوچه 94 قصردشت كه نقطه اتصال پروژه كوهسار مهدي (عج) به ميدان قصردشت است اما با تلاش هاي صورت گرفته آخرين تملكهاي اين كوچه نيز انجام شد. وی در ادامه از ساخت فاز اول تقاطع ميدان قصردشت از شرق به غرب خبر داد و افزود: فاز دوم بوستان بعثت نيز با 4 هكتار وسعت به زودي به بهره برداري ميرسد كه شامل زمينهاي ورزشي، پاركينگ، پيست دوچرخه سواري ميباشد و با اين حساب مساحت بوستان بعثت از 8 هكتار فعلي به 12 هكتار افزايش مي يابد.
وي طرح توسعه باغ هنر را از ديگر پروژههاي در دست اقدام اين منطقه برشمرد و گفت: با اجراي اين طرح مساحت باغ هنر شيراز دو برابر مي شود.
اسماعيلي همچنين از تبديل مسير ورودي باغ عفيف آباد به پياده راه خبر داد و گفت: به زودي عمليات سنگ فرش اين مسير آغاز مي شود و با انجام عمليات تملك و اتصال بولوار مصلي نژاد در پشت باغ عفيف آباد به بولوار ستارخان ورودي باغ عفيف آباد به روي خودروها بسته و اين مسير به طور كامل به پياده راه تبديل خواهد شد البته اميدواريم تا پايان سال بتوانيم كل اين پروژه را به بهره برداري برسانيم.
وي از ساخت باغ خانواده در بولوار چمران خبر داد و گفت: هم اكنون عمليات اجرايي اين طرح آغاز شده و در كنار آن نيز 2 پياده راه در اين منطقه در حال اجراست كه اين پياده راه ها تا پايان سال آماده بهره برداري خواهند بود.
اسماعيلي در خصوص وضعيت سرمايه گذاري در اين منطقه نيز گفت: امروز بحث سرمايه گذاري در كل كشور دستخوش مسایل اقتصادي شده است و سرمايه گذاران به سختي حاضر به مشاركت در پروژه ها هستند و به همين دلیل نيز شهرداری ها را با مشکلات زیادی رو به رو كرده است.
وي ادامه داد: در حال حاضر 8 تا 10 بسته سرمايه گذاري به ارزش بيش از 100 ميليارد تومان در شهرداري منطقه يك تعريف شده و در انتظار ورود سرمايه گذاران به اين حوزه
هستيم.
شهردار منطقه يك شيراز گفت: پاركينگ خيابان زند، مجموعه گردشگري در بولوار چمران، پاركينگ بوستان بعثت، مجتمع هاي ايستگاهي قطار شهري و 20 هتل از جمله پروژه هايي است كه در قالب بسته هاي سرمايه گذاري آماده مشاركت سرمايه گذاران است.

نظرات بینندگان