کد خبر: ۹۸۹۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵
رئیس جمهور در جمع مردم استان مرکزی:

تغییر درشعار دولت درماههای پایانی/ معضل اصلی نبود رونق اقتصادی و بیکاری

رئیس جمهور در سی‌ودومین سفر استانی دولت به استان مرکزی گفت: معضل اصلی جامعه امروز ما نبود رونق اقتصادی و بیکاری است.
تغییر درشعار دولت درماههای پایانی/ معضل اصلی نبود رونق اقتصادی و بیکاری به گزارش شیرازه،  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت یازدهم، حسن روحانی در آخرین ماههای عمر دولت خود ودر آخرین سفرهای تبلیغاتی خود به استان مرکزی سفر کرد.

در این سفر وی گفت: ملت ایران قدردان امام(ره) و راه او بوده و امیدواریم پاسدار خوبی برای عزت، آزادگی در مسیر امام و اسلام سیاسی و حاکمیتی که امام برای ما به ارمغان آورد، باشیم.

دکتر روحانی افزود: استان مرکزی، استان امیر کبیر و آن فرهیخته‌ای است که در مناجات با خدا گفت «خدایا! امیر تویی، کبیر تویی و من همان فرزند آشپز ساده هستم.» این شخصیتی است که برای ایران در آن مقطع تاریخی، ثابت کرد که اندیشه، سازمان و نهادهای قدیمی، قادر نیست کشوری را در مسیر پیشرفت قرار دهد.

رییس‌ جمهوری ادامه داد: امیرکبیر برای ما پیشرفت و عزت آورد و کشور را در مسیر تحرک علوم نوین، صنعت و سربلندی قرار داد و با تأسیس دارالفنون و ارتش نوین شرایط سیاسی جدید را در کشور استقرار بخشید.

روحانی خاطر نشان کرد: مفاخر استان مرکزی آنقدر زیاد هستند که باید ساعت‌ها از بزرگان، فرهیختگان و علمای استان همچون علامه نراقی، ‌آیت‌الله اراکی، دکتر قریب، دکتر حسابی و دلاورمردانی که در دوران دفاع مقدس برای دفاع از سرزمین ایستادگی کرده و توانستند کشور را از تجاوز بیگانگان حفاظت کنند، سخن بگوییم.


روحانی ادامه داد: امروز معضل اصلی جامعه ما عدم رونق اقتصادی و مشکل خانواده‌های ما بیکاری نسل جوان و بویژه تحصیلکردگان است، اما ملت ایران و جوانان عزیز کشور باید بدانند که برای اشتغال پایدار نسل جوان، راهی جز ایجاد رونق اقتصادی نداریم.

 روحانی خاطر نشان کرد: همه سفرهای خارجی بعد از برجام در راستای رونق اقتصادی کشور است تا بتوانیم زمینه رونق سرمایه‌گذاری خارجی در ایران و انتقال فناوری های نوین به کشور را فراهم کنیم.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه اگر در گذشته می‌خواستیم راه برویم و حرکت کنیم، زنجیرهای تحریم مانع از حرکت ما بود، گفت: امروز این زنجیرها وجود ندارد، اما باید حرکت کنیم. چرا که مانع اصلی برداشته شده و روابط بانکی ما با دنیا برقرار شده و روز به روز هم گسترده‌تر خواهد شد.

وی گفت: ما غاصب را از باغ خود بیرون کردیم و درب باغ به روی مردم باز شده است و امروز عده‌ای کودک به درب باغ آمده و می‌گویند، سیب و گلابی کجاست که می‌خواهیم میل کنیم. امروز این باغ که نهال‌های آن تازه غرس شده آماده باروری است، اما برای به ثمر نشستن صبر لازم است.

روحانی با بیان اینکه امروز باید ادبیات ما بر مبنای امید، انسجام، اتحاد و وحدت ملی باشد، خاطر نشان کرد: ادبیات ما ادبیات اتحاد و امید باشد؛ نباید عده ای گفتمان یاس و بدتر از آن فروپاشی قدرت مدیریتی این ملت بزرگ را ترویج کنند.

همچنین گفت: آنها که تصور می‌کنند که در این کشور دو راه وجود دارد در خطا و اشتباه هستند، چرا که یک خط و یک رهبر و یک دولت بیشتر نداریم؛ در ایران مدیریت دوگانه وجود ندارد.

روحانی افزود: همه پیشرفت‌های دولت در سایه حمایت، انسجام و کمک ملت ایران بوده و برجام خودکفایی و رونق اقتصادی و رشد اقتصادی 5 درصدی که به آن خواهیم رسید، بی‌تردید متعلق به مردم بوده و ما خادمان ملت هستیم و همه زندگی ما عشق به ملت، انقلاب اسلامی ، امام راحل و رهبرمان است.

وی اظهار داشت: ما برای عزت و عظمت کشور، سلامتی رهبر، رونق و سربلندی ایران و اتحاد و انسجام ملت، دستمان به سوی آسمان است و بی‌تردید دعای ملت در حق دولت اجابت خواهد شد.

 روحانی با بیان اینکه در سال‌های گذشته در دنیا مسابقه برای تهدید، فشار و اعمال تحریم علیه ایران بود، اما امروز در سراسر دنیا برای ارتباط با ایران و سرمایه‌گذاری در کشورمان مسابقه برقرار است.



انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵
0
آقای رییس جمهور سلام
لطفا به مردم ایران احترام بگذارید و از شرکت در دوره آتی انتخابات انصراف دهید و با حضور مجدد خود در انتخابات آینده به مردم ایران دهن کجی نکنید.
در این چهار سال اتفاقی نیفتاده هیچ، داشته هایمان را هم برباد دادید.
مردم در دوره قبل طعم رجایی بزرگ را چشیدند و دوباره به دنبال رجایی دیگری هستند تا آبادانی، شجاعت و عزت را به مردم بازگرداند.
لطفا منافع ملی را بر منافع شخصی و حزبی خود ارجحیت دهید و قبل از آنکه از مردم بزرگ ایران "نه" بشنوید از زبان خودتان بشنوید. من الله توفیق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵
0
آقاي روحاني مي ترسيم باغ غرس شده توسط جنابعالي باغ گردو باشه كه ده سال به بعد ثمر ميده