کد خبر: ۹۹۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵

تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه های آزاد استان فارس

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از راه اندازی و تقویت بیش از چهل شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه های آزاد اسلامی سراسر استان فارس خبر داد.

 به گزارش شیرازه، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با حضور در گردهمایی روسای چهل و یک واحد شهرستانی دانشگاه آزاد اسلامی استان، به تشریح سیاست های این ستاد در مراکز دانشگاهی پرداخت.

سلیمان مهدوی با اشاره به سخن امام علی(ع) مبنی بر شکرگزاری نعمت به عنوان وجه امتیاز انسان از حیوانات بیان کرد: همه ما موظفیم به شکرانه تشکیل نظام اسلامی پس از 14قرن، برای استحکام و استمرار حاکمیت الهی از جان و دل مایه بگذاریم.

تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه های آزاد استان فارس

وی افزود: دفاع از نظام اسلامی به مثابه بزرگترین معروف نیاز به مجاهدت های بزرگ دارد و به همین خاطر حضرت امام (ره) حفظ نظام را اوجب واجبات می دانستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با تاکید بر اهمیت این فریضتین در حفظ و پاسداشت محتوای اسلامی و ارزشی نظام، تصریح کرد: نقش دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی محلی برای تربیت نخبگان کشور، در این موضوع حساس تر و سنگین تر است.

مهدوی با مهم دانستن حاکمیت فضای علمی به عنوان یک معروف اثرگذار بر محیط دانشگاه ها، اضافه کرد: نهادینه شدن گفتمان علمی بر جو دانشگاه ها، بسیاری از معضلات و ناهنجاری های اخلاقی و رفتاری و مسائل حاشیه ای در محیط دانشجویی را بر طرف خواهد نمود.

وی در ادامه به پرسش های برخی از روسای دانشگاه های آزاد اسلامی شهرستان های فارس پاسخ داد.

مهدوی در همین خصوص، با تفکیک شرح وظایف ستادهای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ها از شورا های مربوطه در دستگاه های اجرایی و مراکز آموزشی، کار ستادها را سیاست گذاری و کار شوراها را ارائه راهکارهای اجرایی برای تحقق سیاست های ستادی اعلام کرد.

مهدوی با استناد به دستور العمل اجرایی قانون امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: روسای شورا ها می تواند از بودجه دستگاه مطبوع خود برای سیاست های امر به معروف و نهی از منکر استفاده کرد.

در پایان باحکم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، دکتر سارویی به مدت یکسال به عنوان رییس و دکتر رحیمی به مدت دو سال به عنوان دبیر شورای عالی امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس منصوب شدند.


نظرات بینندگان