کد خبر: ۹۹۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵

اهدای هدایا توسط 500 نیک‌اندیش شیرازی به نیازمندان در سرای فرهنگ مهربانی

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز گفت: در شش ماهه گذشته بیش از 500 نیک اندیش هدایای خود را برای کمک به نیازمندان در اختیار سرای فرهنگ مهربانی قرار داده و این هدایا در بین حدود 125 مرکز توزیع شد.
به گزارش شیرازه، سیدعبدالرضا دستغیب امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت‌های سرای فرهنگ مهربانی از اواخر اسفندماه 94 در بلوارشهیدچمران شیراز گشایش یافت اظهار داشت: فعالیت این مرکز شامل دریافت کتاب مازاد مردم و توزیع بین کتابخانه‌های عمومی سطح شهر، دریافت لباس از مردم و توزیع بین نیازمندان توسط خیرین است.
 
وی بیان کرد: همچنین در سرای فرهنگ مهربانی داروهای مازاد از مردم گرفته و پس از بررسی‌ های لازم به داروخانه هلال احمر ارجاع تا به صورت رایگان به افراد نیازمند تحویل دهند.
 
دستغیب از دیگر فعالیت‌های مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز در سرای فرهنگ مهربانی را دریافت اوراق و بن غذا از مردم و توزیع توسط خیریه‌های بین نیازمندان عنوان کرد و افزود: از اهداف مهم سرای فرهنگ مهربانی جلب و جذب خیرین برای ترویج فرهنگ انفاق و پخش و یاری رساندی به نیازمندان و ارتباط و هماهنگی بین مراکز خیریه و خیرین است.
 
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز در مورد نحوه فعالیت سرای فرهنگ مهربانی شیراز تصریح کرد: بر اساس آیین نامه اجرایی مرکز، شهروندانی که تمایل دارند پوشاک‌های خود را به دیگران اهدا کنند پس از شستشو و کاوربندی به فرهنگسرای مهربانی اهدا کرده تا از طریق مراکزخیریه به نیازمندان در سطح شهر صورت گیرد.
 
دستغیب خاطرنشان کرد: همچنین در راستای ترویج فرهنگ مطالعه، در فرهنگسرای مهربانی کتاب‌هایی که مورد نیاز شهروندان نیست، با کتاب‌هایی که مورد نیاز آنها است به صورت رایگان جایگزین شده و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی با ارائه آماری از عملکرد سرای فرهنگ مهربانی شیراز در شش ماه نخست سال 95 خاطرنشان کرد: در این مدت 15 هزار جلد کتاب، 10 هزار دست لباس،13 هزار خشاب دارو،210 بسته لوازم‌التحریرو 150 بسته موادغذایی شامل برنج، روغن، قند و شکرو سایر حبوبات جمع آوری و بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت نیز بیش از 100 همیار مهربان با سرای فرهنگ مهربانی همکاری کردند گفت:همچنین آروزی‌های برآورده شده توسط نیک اندیشان از طریق درخت مهربانی شامل یخچال، فرش، چرخ خیاطی و سایر تجهیزات لوازم منزل بوده است.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز تصریح کرد: مردم فهیم شیراز همواره درکارخیرویاری رساندن به محرومان جامعه پیش قدم بوده و در این زمینه نیز برای نخستین باردر کشورمکانی مناسب برای دریافت البسه و پوشاک، کفش، دارو وکتاب ازمردم خیراندیش درنظرگرفته شد تاپس ازبسته‌بندی ازطریق مراکزخیریه به مستمندان واقعی تحویل داده شود.

دستغیب بیان کرد: امید است شهروندان نیک‌اندیش شیرازی بیش از گذشته برای اداره این مرکز و سه مرکز دیگری که درسه نقطه شهردر دست راه‌اندازی است مشارکت فعال داشته و با وقت بخشی از اموال و دارایی‌های خود به یاری محرومان بشتابند.


نظرات بینندگان