کد خبر: ۹۹۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵
در سالن ولایت حرم شاهچراغ(ع) انجام شد؛

مراسم اختتامیه اولین دوره آموزشی و زیارتی راهیان حرم احمدی و محمدی

به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس مراسم اختتامیه اولین دوره آموزشی و زیارتی راهیان حرم احمدی و محمدی با عنوان همایش "زینبیون"با حضور 200 نفر از بانوان تحت حمایت این نهاد در سالن ولایت حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد.

به گزارش شیرازه،کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس در راستای ارتقا سطح آگاهی، فکری، فرهنگی و اعتقادی خانواده های تحت حمایت اقدام به برگزاری یک دوره آموزشی یک ماه کرده است که این دوره در پنج مرحله وبا عنوان اردوهای آموزشی و زیارتی راهیان حرم احمدی و محمدی و به مدت سه روز در شهر برگزار می شود که در هر دوره 200 نفر از بانوان حضور دارند.


مراسم اختتامیه اولین دوره آموزشی و زیارتی راهیان حرم احمدی و محمدی

در اولین دوره این اردوهای آموزشی و زیارتی 200 نفر از دختران در آستانه ازدواج از شهرستان های شیراز، ممسنی، رستم، فراشبند،جهرم و مهر حضور داشتند که از برنامه های مختلف اخلاق اسلامی، سبک زندگی دینی و ...بهره مند شدند که دوره دوم این اردوها برای مادران سرپرست خانوار انجام می شود.

یکی از مولفه های ولایت مداری ایثارگری و فداکاری است

به گزارش شیرازه، محمد بذرافشان مدیر کل کمیته امداد استان فارس در این مراسم طی سخنانی ابراز داشت: آن چیزی که در ماه محرم در ذهن ها متبلور می شود،مجاهدت، ایثارگری، اسارت و ولایت پذیری حضرت زینب(س) است.

وی ادامه داد: ارزش و عظمت حضرت زینب(س) بخاطر حرکت در مسیر ولایت که این حرکت بزرگ بر اساس تعالیم اسلامی بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان فارس به ویژگی های حضرت زینب (س) اشاره کرد و گفت: حضرت زینب( س) علاه بر ولایت پذیری،از ویژگی های دیگری از جمله علم و معرفت،صبر،ایثار و فدارکاری برخودار بود که این ویژگی های می تواند الگوی خوبی برای بانوان ما باشد.

بذرافشان با بیان اینکه امروزه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای ضربه زدن به نظام اسلامی چادرو حجاب زنان و دختران ما را نشانه گرفته اند، تصریح کرد: امروزه دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی، هویت دینی ما را نشانه گرفته اند.

وی افزود: در دوران مدرنیسم غرب چادر بانوان ما که به عنوان نماد اعتقاد خانواده ها است به هدف اول دشمنان انقلاب اسلامی تبدیل شده است که برای مبارزه با این هدف راهی جز تمسک به حضرت زینب(س) وجود ندارد.

نظرات بینندگان