کد خبر: ۹۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵

مغازه دارانی که پیاده رو ها را به نام خود تسخیر کرده اند

تسخیر بخش بزرگی از پیاده روهای شهر اردکان توسط مغازه داران موجب شده است به غیر از آزار مردم این شهر، بسیاری از مسافران و افرادی که وارد این شهر می ‌شوند در نخستین نگاه به آشفتگی مبلمان شهری و عدم قوانین و مقررات در این خصوص پی ببرند.

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون  سد معبر از جمله معضلات اجتماعی است که مردم شهر اردکان همواره با آن درگیر هستند به طوری که رفت و امد در معابر عمومی شهر به سختی انجام می‌گیرد هر چند در طول سال‌ مسئولان مربوطه اقداماتی نیز در این راستا انجام داده اند اما متاسفانه هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

چند ماهی است شهروندان اردکانی طی تماس های مکرر خواستار بررسی و گزارش پیاده رو ها و تجاوز مغازه داران به حریم معبرها شده اند.

تسخیر بخش بزرگی از پیاده روهای شهر اردکان موجب شده است به غیر از آزار مردم این شهر، بسیاری از مسافران و افرادی که وارد این شهر می ‌شوند در نخستین نگاه به آشفتگی مبلمان شهری و عدم قوانین و مقررات در این خصوص پی ببرند.

استفاده از حریم عمومی و نگاه کاسب کارانه برخی از کسبه خیابان به فضای عمومی؛ مدتی است در شهرمرسوم و متأسفانه این فرهنگ غلط در سطح شهراردکان درحال توسعه و گسترش است.

برخی از کسبه خیابان، برای جلب توجه بیشتر مشتری و ترغیب مشتری برای خرید، بخشی از اجناس فروشگاه خود را در فضای پیاده رو قرار داده و ضمن اخلال در عبور و مرور عابرین پیاده ، موجب کنش ها و واکنش هایی بین کسبه و عابرین و مأمورین سد معبر شهرداری می شود.

اما مشکل سد معبر و تجاوز به حقوق دیگران را که در آموزه های دینی نهی شده است، باید پیش از این که شهرداری برخوردی داشته باشد، تمرین کنیم تا از ایجاد سد معبر و تجاوز به حقوق دیگران که حق الناس است خودداری کنیم.

 در این شهر؛ بعضی از مغازه داران اظهار می کنند که حریم های پیاده رو ملک های شخصی ما بودند و به خاطر طرح ها و برنامه های شهرداری عقب نشینی کردیم و  تصرف و یا تعرض پیاده رو ها و مقابل مغازه های خود را حق خود می دانند .

بارها افراد زیادی  به خصوص زنان و کودکان را دیدم که برای عبور در مسیر پیاده رو به دلیل وجود موانعی باید به ناچار مدتی را صبر کرده یا اینکه مسیر را به سمت خیابان تغییر می دادند  و مشکلاتی را هم برای خود وهم برای وسایل نقلیه بوجود آوردند و طبیعی است که این عمل احتمال حادثه و ترافیکی را به همراه داشته باشد.

 علی رغم اقدام مناسب شهرداری اما هنوز این مشکل به صورت کامل از شهر رخت بر نبسته است چرا که عمده سد معبر کنندگان در معابر اصلی و عمومی شهر؛ مغازه‌دارانی هستند که چندین برابر ظرفیت مغازه خود را در پیاده‌روها ریخته و مسیر رفت و آمد را برای عموم مردم تنگ کرده است، به طوری که وقتی اجناس داخل مغازه به بیرون از مغازه ریخته می‌شود از هر طرف بیش از نیم متر پیاده رو اشغال می‌شود و مردم برای خرید مجبور هستند در مقابل مغازه ایستاده و خرید کنند که در این حالت نیز پیاده رو کاملا پلمپ می‌شود که این امر نیاز به همت بیشتر شهرداری دارد تا مردم به راحتی و بدون اینکه دچار مشکل شوند خریدهای روزانه خود را انجام دهند.




برچسب ها: مغازه ، پیاده رو ، سپیدان
نظرات بینندگان