کد خبر: ۹۹۰۸۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵

شهردار جدید صدرا: رویه های غلط گذشته را تکرار نمی کنیم

شهردار شهر جدید صدرا تأکید دارد که رویه های اشتباه گذشته را تکرار نکرده و قصدش بهبود بخشیدن اعتماد مردم به این مجموعه است که طی سالهای گذشته با عملکردهای ضعیف از دست رفت.
به گزارش شیرازه، شهر جدید صدرا در ۹.۵ کیلومتری شیراز در دهه ۷۰ تاسیس شد و هدف از تأسیس شهر این بود که قسمتی از جمعیت کلانشهر شیراز را در خود جای دهد و مشکلی از روی دوش شهر شیراز بردارد.

ولی متاسفانه مدیریت ضعیف، خدمات رسانی کم و بکار بردن تأسیسات بی کیفیت و گاهی فرسوده و دست دوم در زیرساختهای این شهر مشکلات عدیده ای بر دوش ساکنین شهر صدرا گذاشته است.

دلایل ذکر شده به اضافه دلال بازیها و بی توجهی مسئولان وقت به مشکلات ساکنین باعث شده به اعتماد ساکنین شهر صدرا نسبت به تلاش مسؤلین برای بهبود وضعیت رفاهی، لطمه وارد شود.

قطعی مداوم آب در تابستانها، بسته شدن راه های مواصلاتی صدرا در روزهای برفی، زمینهای راکدی که سالها توسط دلالها خریداری و رها شده و چهره شهر را زشت و شبیه به شهرهای کارگاهی کرده، خدمات رسانی نامطلوب حمل و نقل عمومی و... همگی دست به دست هم داده تا از صدرا شهری بسازد که دافعه آن برای خریداران بیشتر از جاذبه اش باشد.

مشکلاتی مدیریت که شهرداران صدرا نیز برای این شهر ایجاد کردند نیز دلیل تمام کننده ای بود که هیچگاه صدرا به رشد واقعی خود دست نیابد.


*در ابتداباید گفت خدمات رسانی بسیار ضعیف به این شهر نوعی سلب اعتماد را از سوی مردم نسبت به مسئولان این شهر ایجاد کرده ، برنامه شما برای این اعتمادزایی چیست؟

من به شهرداری صدرا آمدم تا ذهنیت بدی که مسئولان قبلی، چه سهوی و چه عمدی از خودشان بجا گذاشته اند را برطرف و اطمینان مردم به مجموعه را دوباره احیاء کنم و امیدوارم خداوند کمک کند که شرمنده مردم نشوم.

به هیچ وجه روال قبل را دنبال نخواهم کرد، به هیچ حزب و جناحی نیز منتسب نیستم و از مقام و مال بی نیازم و با جان و دل بعنوان سرباز این خطه و مردم، اعتماد مخدوش شده به شهرداری صدرا را بر می گردانم و امیدوارم زمان ترک این پست پیش خدا و مردم سربلند باشم و شما اهالی رسانه اگر تخلفی از مجموعه شهرداری صدرا دیدید حتما رسانه ای کنید تا مردم بدانند.

*روند صدور پروانه ساخت و پایان کار به باغشهرهای صدرا با وجود احداث در حریم منابع طبیعی چگونه بوده است؟

در دوره های قبلی متاسفانه مجوزهایی خارج از ضوابط شهرسازی داده شده که باعث بوجود آمدن این اتفاق ناگوار شده است. هدف ما تثبیت وضع موجود و جلوگیری از اینگونه اتفاقات ناگوار است.

کمیسیون های ماده ۱۰۰ شهرداری صدرا فعال هستند ولی متاسفانه پرونده های تخریبی که بر اثر اعتراض به دیوان ارسال می شوند در دیوان تثبیت و برگشت می خورند.

*در مورد زمینهای بایر شهر که باعث عقب ماندگی و چهره نازیبایی شهر هستند هیچ گونه تعیین تکلیفی از جانب شهرداری صورت گرفته است؟

مالکیت زمین های شهر صدرا در اختیار شرکت عمران و اداره اوقاف است و این زمینها به شخص یا ادارات واگذار شده که تعهد داشتند که در مدت معلوم زمینها را بسازند ولی متاسفانه بعضی از عمل به تعهدات شانه خالی کردند.

پیگیری عدم ساخت آن نیز بر عهده شرکت عمران و اوقاف است چون مالک اصلی آنها هستند و حق پیگیری دارند. متولی و مالک شهرهای جدید شرکت عمران است و شهرداری بعنوان سازمان خدمت رسان عمل می کند.

* فاضلاب یکی از اساسی ترین مشکلات مردم شهر صدرا است در این مورد خاص از جانب شهرداری اقدامی صورت گرفته است؟

در بازدید اخیر تعدادی از مسئولان استان و معاون عمرانی استاندار از شهر صدرا، با توجه به وظیفه شهرداری در حفظ محیط زیست و پاکیزگی شهر، پیگیر تسریع در روند ساخت تصفیه خانه فاضلاب شدیم که معاون عمرانی استاندار فارس نیز بر سرعت گرفتن احداث تصفیه خانه فاضلاب صدرا را مورد تأکید قرار داد.

* درمورد زنده گیری سگهای سطح شهر و انتقال آنها برنامه ای دارید؟

یکی از عوامل وجود این حیوانات رعایت نکردن بهداشت است و از شهروندان تقاضا دارم در معابر شهر آشغال نریزند.

با شرکتهایی که در مورد زنده گیری و عقیم سازی حیوانات فعال هستند نیز توافقاتی انجام شده ولی عدم وجود فضای کافی برای نگهداری حیوانات باعث سختی کار شده است.

*با وجود گذشت حدود دو ماه از شروع وظیفه تان در شهرداری صدرا چه برنامه هایی در اولویت برنامه ریزی قرار دارد؟

در دو ماهی که بنده بعنوان شهردار در خدمت مردم صدرا هستم به اندازه آمار دو سال آسفالت معابر شهری انجام شده است و همچنین کلنگ زنی شهربازی جنب اکو پارک با سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت گرفته که امید است تا اول فروردین ماه سال آینده به بهره برداری برسد.

در فاز دو صدرا نیز توسط سه شرکت پیمانکار در حال انجام آسفالت قسمتهای ۲۸هکتاری، زمزم و ارتش هستیم.

جدول کشی(ترمیم و احداث) نیز با توجه به آب گرفتگی معابر در فصل بارندگی توسط پنج شرکت خصوصی در حال انجام است. هدف این است که تا قبل از شروع فصل بارش بتوانیم آبهای سطحی را به گونه ای جمع آوری کنیم که معابر شهر به مشکل آب گرفتگی دچار نشوند.

در مورد صدور پروانه های ساخت نیز سعی در تسهیل سازی و کم کردن زمان صدور پروانه ساخت بوده است. این اقدامات در دو ماه گذشته بوده و سعی بر این است که شهر صدرا را به سوی شهری زیبا و خاطره انگیز سوق دهیم.

منبع: مهر

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۵
0
باسلام هر شهرداري كه در صدرا شروع به كار مي كند همين صحبت هاي زيبا رامي نمايد شهرصدرا در زمان شهردار قبل خيلي خدمات انجام گرفت كه بايد از مردم سوال بگيريد هيچ كس نمي گه ماست من ترشه شهردار گذشته هم به اندازه ده سال گذشته اسفالت ريخت. اگه اسفالتي در شهردار صدرا شده در زمان حال كار شركت عمران صدرا است نه شهردار فعلي شما هم داريد به عنوان رسانه حزبي كار مي كنيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۵
0
با سلام انتخاب شهردار صدرا مهندس ملك زاده انشا اله مايه خير وبركت باشه براي مردم ضمن احترام به صحبت هاي أيشان مشكلات صدرا در دردرجه اول برمي گردد به عدم توجه مسئولين استانداري فارس ومسكن وشهرسازي فارس كه هيچ موقع به دنبال اصلاح طرح تفضيلي شهر صدرا نبوده اند وتمام اين مشكلات از شركت عمران صدرا است كه اجازه اصلاح طرح ونمي دهد وبه فكر دست اندازي در ان مي باشد٠هرشهرداري كه در صدرا مسئوليت داشته تاكنون همه داراي گرفتاري شده اند زماني اين مشكلات بر طرف مي شود كه مديريت واحد در صدرا يك مسئول باشد نه دو مديريت
رضا عباسی
Netherlands
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۵
0
راست میگه بنده خدا یه چاله چهاراه ۱۱۰ پیشگامان هست ده ساله درست نشده .