کد خبر: ۹۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۵ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵
نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

با تصمیم وزارت نیرو سد بشار( تنگ سرخ) به بند تبدیل شد/ مسئولان به فکر حق‌آب مصوب فارس در این سد باشند

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه معمولا هزینه تملک یک سد 7 تا 8 درصد کل هزینه احداث آن است، گفت: اما امروز به‌دلایلی تنها هزینه تملک در سد بشار، به 2 برابر هزینه پیش‌بینی شده برای احداث کل سد افزایش یافته است.
با تصمیم وزارت نیرو سد بشار( تنگ سرخ) به بند تبدیل شده است/ مسئولان استان به فکرحق‌آب مصوب فارس و شیراز در این سد باشندبه گزارش شیرازه، محمدرضا طالبان، در یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز به سد بشار(تنگ سرخ) اشاره کرد و ادامه داد: با تصمیم وزارت نیرو سد بشار به یک بند تبدیل شده و حجم مخزن آن را کاهش یافته تا هزینه‌های تملک کمتر شود.

وی تصریح کرد: براساس آخرین مصوبه، 72 میلیون مترمکعب از آب سد بشار، به فارس اختصاص یافته است،‌ این در حالیست که تبدیل سد بشار به بند، به معنای کاهش حق‌آب فارس و رساندن آن به حد صفر است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خاطر نشان کرد: سرمنشاء تامین آب این سد، از منابع آب سطحی استان فارس است که  قرار بود حق‌آب اختصاص یافته به فارس از سد بشار با استفاده از تونل به سد درودزن تزریق شود.

طالبان گفت: براساس آخرین اطلاعات، حجم آب مخزن سد درودزن که نباید کمتر از 420 میلیون مترمکعب باشد،‌  هم اکنون به 380 میلیون مترمکعب کاهش یافته است که این موضوع حتی برای بدنه سد نیز مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

وی از نمایندگان استان فارس، خصوصا چهار نماینده شیراز و همچنین از استاندار فارس درخواست کرد به این موضوع به‌عنوان مطالبه جدی مردم شیراز و فارس ورود کرده و آن را در سطوح ملی دنبال کنند.
طالبان در پایان یادآور شد: بی شک این موضوع یکی از دغدغه‌های مهم اعضای شورا به‌عنوان منتخبین مردم شیراز است از این رو پیشنهاد می شود که مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس برای هم‌اندیشی و انتقال دغدغه‌ها به شورا دعوت شود.
نظرات بینندگان