کد خبر: ۹۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۲ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵

گزارش شیرازه از یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شیراز

تالار اندیشه شورای اسلامی شهر شیراز امروز دوشنبه سوم آبان ماه شاهد برگزاری جلسه علنی این شورا بود که غلام مهدی حقدل رئیس آن به دلیل کسالت برای پنجمین جلسه متوالی حضور نداشت.
گزارش شیرازه  از یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شیرازبه گزارش شیرازه، جلسه یکصد و هشتاد و چهارم با قرائت قرآن آغازشد و بعد از آن نطق پیش از دستور سه نفر از اعضا به سمع حاضران رسانده شد و بعد از آن موارد دستور کار مورد بررسی قرار گرفت.
نام «نورالشهدا»  بر پروژه ورودی غرب شهر شیراز
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز از نامگذاری « نورالشهدا» بر پروژه وردی غرب شیراز خبر داد و گفت: با توجه به این که عبور رزمندگان استان فارس از این مسیر به جبهه های حق علیه باطل صورت می گرفت وهمچنین قرار است یک شهید گمنام در آنجا دفن شود این پروژه با این نام خوانده می شود.
زین العابدین عرب بیان داشت: این پروژه توسط شهرداری منطقه چهار تامین اعتبار می شود که این شهرداری به  تنهایی قادر به تامین هزینه این پروژه نمی باشد که باید شهرداری به این پروژه ورود پیدا کند تا درزمان مقرر به اتمام برسد.
وی به محل قرار گرفتن این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه در جاده شیراز- بوشهر واقع شده است که بعد از دروازه قرآن به بهترین و زیباترین ورودی شیراز تبدیل می‌شود و باید با اقدامات لازم و تامین اعتبار تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این پروژه یکی از زیباترین المان های ورودی شهر شیراز است، تصریح کرد: کلنگ زنی این پروژه سال 91 شروع شده است که دارای فضای سبز، آب‌نما، دو فروشگاه بزرگ، نمازخانه و دیگر امکانات لازم برای استراحت کوتاه‌مدت مسافران است.
عرب در بخش دیگری از سخنانش به ساخت پل های مکانیزه در شیراز اشاره و خاطر نشان کرد: متاسفانه به دلیل بی توجهی به سلامت و آسایش مردم در سال گذشته بیش از 180 نفر از همشهریان جان خود را از دست دادند.
وی گفت : در بودجه امسال ١٥ ميليارد تومان  به احداث پل هاي عابر پياده اختصاص داده شده كه بايد تا پايان سال چند پل ساخته شود و نبايد منتظر سرمايه گذار باشيم چرا كه اين بخش، بخش خدمات عمومي است و با جان مردم سر و كار دارد.


 عمق چاه های آب از متوسط 30 متر تا 250 متر پایین رفته است
سید محسن معین دیگر ناطق پیش از دستور جلسه یکصد و هشتاد و چهارم جلسه شورای اسلامی شهر شیراز، به خشکسالی های گسترده در ایران به ویژه استان فارس اشاره کرد و گفت: اجرای شبکه فاضلاب و سیستم زه کش زیرزمینی سبب شده که عمق چاه ها از حدود متوسط 30 متر تا 250 متر پایین تر رود.
وی خاطر نشان کرد : از 16قنات تامین کننده آب باغات ، 8 قنات بکلی خشک شده و ما بقی با 70درصد افت روبرو هستند به طوری  که آب دهی قنوات از 1500 لیتر در ثانیه قبلی به فقط 250 لیتر در ثانیه کاهش یافته و در نتیجه نوبت 15 روزه آبیاری باغات به دوره های 70 روزه تبدیل شده است و در تابستانی که گذشت آب چند محله چندین شبانه روز قطع بود.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: فاجعه در راه است، بی آبی ( و نه کم آبی ) بسیار نزدیک است و اگر امروز فکری نکنیم فردا خیلی دیر می شود.
 وی با بیان این که طرحی را به شورا و شهرداری پیشنهاد داده ام که اگر در همین بارندگی کم، آب باران پشت بام و حیاط منازل (که بیهوده تلف می شود) را در مخازن زیرزمینی در حیاط ذخیره کنیم، هم  می توان باغچه ها را آبیاری کرد و هم خدای ناکرده در مواقع بحران نظیر زلزله و یا جنگ به عنوان پدافند غیر عامل قابل استفاده می باشد.
معین ادامه داد: خوشبختانه بعضی از روستاهای شرق فارس  زودتر پیشقدم شده اند و شروع به بازسازی آب انبارهای قدیمی کرده اند.

آب سد تنگ سرخ از کوه های شش پیر استان فارس تامین می شود
رضا محمدیان به عنوان ناطق سوم پیش از دستور جلسه یکصد و هشتاد و چهارم شورای اسلامی شهر شیراز با هشدار درباره از بین رفتن حقوق فارس از محل حق‌آبه سد بشار (تنگ سرخ) کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: به دلیل  درخت‌کاری‌هایی که از یکی دو سال پیش در محدوده زیردست سد بشار انجام شده است، هزینه احداث این سد افزایش یافته و مسؤولان دولت نیز به ‌دنبال کاهش حجم مخزن سد برای کاهش هزینه‌ها هستند.
وی با اشاره به این که منشا اصلی تغذیه کننده سد بشار(تنگ سرخ) آب چمشه‌های واقع در استان فارس،‌ به ویژه منطقه شش پیر در شهرستان سپیدان است،خاطر نشان کرد:  به دنبال این تصمیم مسؤولین، سهم آب استان فارس که بالغ بر 72 میلیون متر مکعب است نیز کاهش یافته و چه بسابه طور کامل حدف شود.
 عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد:نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر شیراز و دیگر مسؤولین متولی و مرتبط باید با هم اندیشی و یکصدایی تدبیری برای گرفتن حق مسلم استان فارس بیندیشند.
محمدیان در بخش دیگری از نطق پیش از دستورش به پیاده روی اربعین اشاره کرد و بیان داشت: برخی دستگاه ها تنها به حضور در جلسه اکتفا کرده و  از انجام وظایف و حیطه اختیارات خود غفلت کرده اند و بیشتر بار احداث این موکب ها بر دوش خیرین قرار گرفته است.
 وی تصریح کرد: توجه و تسریع در ساخت موکب احمدبن موسی (ع) در مرز شلمچه که از مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز در دوره چهارم می باشد، ضروری است.
همچنین در این جلسه از تعدادی از فعالان حوزه گردشگری تقدیر به عمل آمد.


انتهای پیام/

نظرات بینندگان